Nekromanti Kanske för nära inpå? (dogma)

Rickard

Urverk speldesign
Re: 11 Mb med modem?! (Tips)

"Ett litet tips för att göra sådant lättare: Skaffa GetRight, GoZilla eller en annan nedladdningsmanager."
Tackar för tipset, men GetRight funkar inte på min dator sedan jag uppgraderade IExplorer.. Jag använder Download Accelerator Plus istället.. De är ungefär lika bra.. För er andra som inte använder det så rekommenderar jag verkligen nedladdningsprogram.. Man kan återuppta avbrutna nedladdningar utan att förlora någon information (om t.ex. någon ringer) samt att det går snabbare än att ladda ner från browsers då deras nedladdningprogramsnutt är ooptimerad..

Dessutom är det inte kul att sitta och s(m)urfa omkring på forumet med ett fett nedladdningprogram som tankar för fullt.. Det går lite för långsamt att ladda inläggen..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som är nätsmurfen

<FONT SIZE=1>[edit] Dessutom lade jag märke till att man inte kan återuppta nedladdning från Feuflux</FONT>

Rising

Vila i frid
Munchausen och Pookafiktum [OT]

"The Extraordinary Adventures of Baron Munchausen" är en sorts sällskapslek där man tävlar i att dra skrönor för varandra. Åsikterna går isär om det egentligen är att betrakta som ett "rollspel" eller inte. Läs mer här

"Pookafiktum" vet man inte så mycket om, förutom att dess skapare är en väldigt attraktiv man som åtrås av kvinnor från hela världen och vars oöverträffade snille & briljans fyller vanliga dödliga med både häpnad, vördnad, avund och underkastelse.

Det finns ännu bara en ofärdig, förvirrad betaversion att prova på, och det ryktas om att man kan hitta den här.

/Rising

Mask_UBBT

Hero
Re: Munchausen och Pookafiktum [OT]

"dess skapare är en väldigt attraktiv man som åtrås av kvinnor från hela världen och vars oöverträffade snille & briljans fyller vanliga dödliga med både häpnad, vördnad, avund och underkastelse."

Och ödmjuk! Du glömde ödmjuk! :gremwink:

Quadrante

Grisbonde
Re: Rising [OT]

förutom att dess skapare är en väldigt attraktiv man som åtrås av kvinnor från hela världen och vars oöverträffade snille & briljans fyller vanliga dödliga med både häpnad, vördnad, avund och underkastelse.
åhh, jag som hade hört att det var tvärtom :gremsmile:

Trevliga spel, det ena har jag laddat hem.. det andra kanske jag skulle ta och köpa.. hmn,
min inspirationskälla var nog snarare någonting mellan PrinsValiant, Pandemonium och Call of Cthulhu.

Nightowl

Champion
Baron Munchausen kontra Sinbads Åttonde Resa

En väldigt viktig skillnad (vad jag vet, jag har inte läst Baronen) är att man fortfarande spelar ett äventyrsspel - Värden lägger upp en plott som skall lösas - och en skillnad till är att man inte tävlar mot varandra.

Sinbad är inte ett berättarspel som Munchausen, det är mera ett traditionellt rollspel med en billig gimmick! :gremlaugh:

Erik

Troberg

Sinister eater
Re: 11 Mb med modem?! (Tips)

Dessutom är det inte kul att sitta och s(m)urfa omkring på forumet med ett fett nedladdningprogram som tankar för fullt.. Det går lite för långsamt att ladda inläggen..
Japp, men man kan strypa nedladdningarna så att de inte tar mer än en viss kapacitet, vilket lämnar resten åt den övriga trafiken.

Sodivra

Champion
Banna honom.. Du vet att du vill.. [ANT]

Nä, men det var ju slött av Han att missa det. Fy skäms. =]

Gardener

Champion
Törs inte! [BLT]

Då kommer bara hans stora storebror och ger mig bannor! =]

BLT = Bacon, Lettuce and Tomatoes. Eller Bara Lite Text.

Rickard

Urverk speldesign
Näe, och inte disko-rollspelet heller [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som antingen missade dem eller så var inte rollspelen uppladdade till forumet

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Lite egna åsikter.

"Gillade jag. Jag gillade hur spelarstrukturen förändrades, och det var det enda jag såg för första gången. Sindbad och Dagens nyheter är som Pookafiktum och Münchausen, En gång var jag hel är som Nobilis, MPD är som andra rollspel där man spelar en annan sida av en person.. (MPD var också rätt mysigt, även om det inte fick sin egen rubrik.) Revolt var ett riktigt mysigt spel, även om det brister lite i mustighet - Mer konkreta exempel på hur världen kan se ut hade gjort susen.
Revolt fick min röst för Mest nyskapande OCH Bästa regler därför. Bra jobbat. Okej, Bästa regler kanske något annat spel hade förtjänat egentligen, som MPD, men nåja.
"

Tackar så mycket! "Bästa regler" gjorde till och med mig förundrad, däremot är ju själva poängen att det är Skaparen som hittar på hur världen ser ut. Nåväl, det var trevligt att få en röst. :gremsmile:

Illern

koppariller
Re: Lite egna åsikter.

Största problemet var att man var tvungen att välja EN från varje kategori..
Bidragen höll genomgående hög kvalitet, jag är positivt överraskad. Jag märkte att det var många animorfa rollspel

Instämmer, det var svårt att välja (eftersom jag inte röstade på mitt eget bidrag i all kategorier rakt av :gremwink: ) och det var många bra bidrag. Intressant att det i många kategorier verkar som om röstarna är rätt överens; det är något, några bidrag som leder/ligger i klunga...
Det är nästan man kunde tro att det är någon ny trend på gång med intelligenta djur, eller ny och ny :gremsmirk: mer av renässans kanske...

Mustelas fabler
Är mysigt. Det var nära att få Bästa nybörjarrollspel, Bästa regler och Bästa design, men tyvärr.. Men vilket som är det bästa nybörjarrollspelet av detta och Fantasy Light är egentligen beroende på spelarna - Fantasy Light för äventyrarna, Mustelas fabler för karaktärsspelarna. Jovisst, det finns dom som rekryteras in till rollspel den vägen också.
Ett litet hedersomnämnande får det av mig iallafall.

Tack för omdömet, att Mustelas fabler skulle passa bättre för karaktärsspelare och inte så mycket för äventyrarna är nog en spegling av mig helt enkelt.

Finns det någon logga eller liknande jag kan använda eller kan jag referera till Arvidos hedersomnämnande i marknadsföringen efter tävlingen sedan? :gremcool:

Illern

koppariller
Mustelas fabler
Första intryck: 4
Grundidé: 5
Regelsystem: 3

Kommentarer: Världen borde vara det först av allt i regelhäftet. Hade lite svårt att förstå vad allt gick ut på till jag läste om världen. Världen är väldigt kittlande.

Instämmer världen först vore nog en bra idé, kul med så trevligt omdöme.

Rickard

Urverk speldesign
De missade bidragen

Har laddat ner prepoll-filen nu och läst igenom de andra bidragen:

De kommer tillbaka
Första intryck: 4 (smart med zombieremsan)
Grundidé: 4 (höjdes i och med det kristna budskapet)
Regelsystem: 4 (Svag 4:a)

Kommentarer: Oj, kul att se ett religiöst inslag i det ateistiska rollspelssverige (är själv ateist). Vad hände med de andra religionerna? Hade de "fel"? Det var faktiskt lite småjobbigt att läsa "Han" mitt i meningar. En klar nackdel med mitt användarnamn. :gremsmile:

Dimension
Första intryck: 4 (lättläst)
Grundidé: 3
Regelsystem: 3

Kommentarer: Ett regelsystem likt allt annat.

Disco Fever
Grundidé: 5 (Hahahaa! Underbart! 4:a som ökades till 5:a för vad man gör med idén)
Regelsystem: 4

Kommentarer: Drog rätt mycket på smilbanden när jag läste det (även om jag gillar 80-talet mer). Riktigt schysst rollformulär.

Fan Service Assassins
Grundidé: 4
Regelsystem: 4

Kommentarer: Klockrent mangarollspel (eller vad man nu ska kalla det). Ett av få dogmaspel jag skulle vilja ta och spelleda för dess enkelhet.

Flemming - Rollspelet
Första intryck: 3
Grundidé: 3 (samla junk i rymden har gjorts förut)
Regelsystem: 3 (mest stridsregler)

Kommentarer: Jag antar att man använder 1T6. Ett plus för namnet på klantarseltabellen.

Maus
Grundidé: 4 (på gränsen till 5:a)
Regelsystem: 5

Kommentarer: Mud så gulligt (+3, minst)! Basil Mus goes France. Inga andra smågnagare, förutom möss? Blev så inspirerad att jag var tvungen att rita en adelsmus för att se hur den skulle se ut. Det här spelet kommer jag definitivt att spelleda i någon framtid.

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som dock redan har delat sina röster (vilket tydligen var ett misstag)