Alltså vad gör man om man spelar en långkörar-kampanj och i en någorlunda viktig strid så dör hela gruppen av rollpersoner.
Liksom det finns ju väldigt många vägar att gå.
Jag känner mig mer och mer rädd som spelledare att döda karaktärerna i våran långkörare.
Vi har ju ändå spelat på dem längre, har byggt upp deras personlighet och deras berättelse är ju ganska bunden till kampanjens berättelse.
Jag vill ju verkligen inte behöva döda en ända spelare, det vill väl ändå ingen SL. Men ibland kan det ju vara både dramatiskt, passande och eller bara rent regeldödande (Man dör helt enkelt av reglerna).
Liksom jag känner att jag börjar förlora min trovärdighet för spelarna. Än i kampanjen har vi bara haft ett par dödliga situationer där RP´s faktiskt har riskerat sitt liv, men jag känner mig väldigt otaggad att kasta in spelarna i situationer där dom kan riskera att dö. Det börjar bli mindre och mindre smidigt och snyggt. Spelarna märker ju dock inte så mycket av det än, men jag gör det. Och det är mig det gäckar, jag kan inte spelleda en kampanj som jag själv inte finner trovärdig.
Liksom hur gör man om en utav karaktärerna dör, eller snarare hur fan gör man mitt i kampanjen om hela gruppen skulle dö?
Jag vill hellre att karaktärerna skall få permanenta men och skador och må psykiskt dåligt av det hellre än att dom skall dö.
Men jag vill ju fortfarande ge illusionen av att spelarnas karaktärer faktiskt fortfarande är dödliga.
Fan jag vet egentligen inte helt vad jag ska säga, men jag tror ni förstår mitt problem.
Hur gör ni?
/Poseur behöer mer kaffe.
Liksom det finns ju väldigt många vägar att gå.
Jag känner mig mer och mer rädd som spelledare att döda karaktärerna i våran långkörare.
Vi har ju ändå spelat på dem längre, har byggt upp deras personlighet och deras berättelse är ju ganska bunden till kampanjens berättelse.
Jag vill ju verkligen inte behöva döda en ända spelare, det vill väl ändå ingen SL. Men ibland kan det ju vara både dramatiskt, passande och eller bara rent regeldödande (Man dör helt enkelt av reglerna).
Liksom jag känner att jag börjar förlora min trovärdighet för spelarna. Än i kampanjen har vi bara haft ett par dödliga situationer där RP´s faktiskt har riskerat sitt liv, men jag känner mig väldigt otaggad att kasta in spelarna i situationer där dom kan riskera att dö. Det börjar bli mindre och mindre smidigt och snyggt. Spelarna märker ju dock inte så mycket av det än, men jag gör det. Och det är mig det gäckar, jag kan inte spelleda en kampanj som jag själv inte finner trovärdig.
Liksom hur gör man om en utav karaktärerna dör, eller snarare hur fan gör man mitt i kampanjen om hela gruppen skulle dö?
Jag vill hellre att karaktärerna skall få permanenta men och skador och må psykiskt dåligt av det hellre än att dom skall dö.
Men jag vill ju fortfarande ge illusionen av att spelarnas karaktärer faktiskt fortfarande är dödliga.
Fan jag vet egentligen inte helt vad jag ska säga, men jag tror ni förstår mitt problem.
Hur gör ni?
/Poseur behöer mer kaffe.