MandaWall
Veteran
Hej!
Här är ett utkast på karaktärs bladet till mitt skräck rollspel.
Attachments
-
77.2 KB Views: 0
Hej!Dazumal;n190430 said:Nice! Gissar jag rätt om jag förmodar att det är T20-baserat?
Bonus för de sju dödssynderna!MandaWall;n190422 said:Hej!
anth;n190433 said:Ser bra ut.
Stavfel: "Härledda världen" ska vara "Härledda värden".
Annars saknar jag mest lite tomrum runt texten.
Se t.ex. på färdighetsrutan: alla färdighetsnamn ligger precis vid vänster-ramen. Det är mycket vilsammare för ögat om det är någon millimeters mellanrum. Om det är svårt att flytta texten, kan du kanske bara börja varje rad med ett mellanslag så får du lite utrymme i början.
Majorna;n190436 said:Grymt, som sagt väldigt tydligt och självförklarande. Blir sugen på att veta mer om synder!
Vad är det för skillnad på färdigheter och specialfärdigheter?
Det var fel. Ändrat nuLordTengel;n190465 said:Är det förresten avsiktligt att färdigheterna Bluffa, Språk och Uppmärksamhet har hälften så högt Grundvärde som de andra färdigheterna? Om inte skulle jag ge dem KAR/2, BIL/2 respektive PER/2 i Grundvärde istället..
Guran89;n191162 said:Jag gillar stilen på det. Tänk på att det ska vara vänligt mot skrivare också vid utskrift, så överanvänd helst inte svarta områden. Sedan håller jag med Krank om att det skulle behövas lite linjer att skriva saker på.
Vad är det gjort i för program?
EDIT: Jag håller på att lära mig InDesign för att göra just rollformulär. Om du vill kan jag göra ett försök att göra en mer slutgiltig version av rollformuläret när du känner dig nöjd med utkastet. Säg till om du vill ha arbetsprover ^^