Tror den enda igentliga "regelmässiga" skillnaden är att den Primära borde i vanliga fall gå före den Sekundära om de två går emot varandra.
T.ex Primär: Girig, Sekundär: Lojal. Chansen är att personan kanske då väljer att "rädda" pengarna istället för den som de är Lojal mot.
Men det är ju inte totalt svart eller vitt här. Spelaren har ju ett visst inflytande på vad som händer, SL också kanske. Så om spelaren kanske vill gå emot det primära karaktärsdraget och rädda den karaktären är lojal mot istället för pengarna, så kan det vara brukligt av SL att slänga en del potentielt negativa saker på spelaren pga det... t.ex sänkt välmående, byta plats på karaktärsdragen (så Girig blir sekundär, och Lojal blir primär), göra att en eller båda karaktärsdragen blir "Låst" och/eller en "Svaghet".
Man kan kanske till och med gå så pass långt som att föreslå för spelaren att denne kanske helt ska byta en av karaktärsdragen till något annat... så i detta fallet så går man från att ha "Girig" till att ha kanske "Vänskap" eller "Hjälpsam" eller någon anat karaktärsdrag som känns passande utefter vad det var karaktären faktiskt gjorde för att gå emot en av sina naturer. Specielt om karaktären kosntant går emot sin natur.
Det är ju helt klart ett perfekt tillfälle för att ROLLspela det också... för det kan ju potentielt vara något oerhört livsförändrande för karaktären, specielt om det handlar om de kraftigaste nivåerna av karaktärsdragen,