Elmrig said:
Ekonomi är inte inte intressant och var inte poängen (vilket jag tror att du förstår). Att diskutera något utan att ta del av den fakta som delgetts är poängen. har du läst
det här så har jag inget att klaga på.
Tack för att du håller med mig. Jag har tagit del av det.
Elmrig said:
Gemensamma fantasier är i mina ögon inget knutet till Story Now mer än någon annan gren inom rollspel.
Precis, därav "som system". Story Now är som jag har förstått det, ett system, och som sådant bygger det på att fantasierna ska vara gemensamma. Om fantasierna inte är gemensamma, då är det mycket svårt att definiera vad Story Now står för.
För min del verkar det som att Story Now kan förändra för mycket för att jag ska kunna ha en klar uppfattning om vad det är annat än att det kan användas för att beskriva vad vi vill uppnå gemensamt. ^^
Elmrig said:
[Angående att plocka upp tråden:]
Det handlar inte om en gemensam fantasi utan om att löpande relatera till de förutsättningar som ställs inför en vid varje givet tillfälle.
Övriga deltagare måste på något sätt kunna acceptera de relateringar till givna förutsättningar som beskrivs. Därför blir fantasin gemensam. I trad-spel uttrycks detta som att alla accepterar att man träffat om man lyckas med sitt tärningsslag. I Story Now är detta på intet sätt en nödvändighet.