Nekromanti Karaktärstävling

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Karaktärstävling
Vill du vinna Champions of Norrath-prylar?

Champions of Norrath är ett ett actionfyllt CRPG från skaparna av Baldur's Gate: Dark Alliance som kan spelas med upp till fyra spelare samtidigt. Mer information om Champions of Norrath

För att starta upp vårt nyöppnade karaktärsarkiv här på www.rollspel.nu håller vi i en karaktärsskrivartävling. Det gäller att skriva en så intressant karaktär som möjligt till ditt favoritrollspel. Bidragen bedöms efter hur välskriven texten är samt efter engager... (601 fler tecken)

Gå till artikeln

walium

Ganska töntig, faktiskt
Finns det någon gräns för hur många bidrag man får skicka in och hur stora de får vara? Vad händer med de inskickade bidragen efter att ni har fått in dem? Får skribenterna tillbaka dem eller använda dem i andra sammanhang?

Ackerfors

Alas, your rapids!
2 in 1, intensive care (2 svar i 1 med andra ord)

Nej, det finns ingen gräns på hur stora eller långa karaktärerna får vara.
Nej, det finns ingen gräns på hur många bidrag man får skicka in.
De inskickade bidragen läggs till i www.rollspel.nu's nyöppnade karaktärsarkiv.
Ja, man får skriva till alla spel, indiespel också.

Usch, vad informativ jag känner mig. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Kanske om man ska ta & vara med...

Fasen, brukar inte vara en sådan som burkar skriva till tävlingar men blev välldans sugen på att vara med... Men nån gåns ska väll vara det första att göra en sådan grej, antar jag.
Så man får väll ut i det vackra vårvädert & skapa lite..

/ Johan K, som njöt av den 1:a vårdagen !!

Isdalur

Veteran
jo jag undrar bara vad karktärsarlkivet är så att jag kan lämna in min EON karaktär

Ackerfors

Alas, your rapids!
För att hitta till karaktärsarkivet går du till framsidan, där klickar du på rollspel i vänsterspalten. Därifrån finns det ytterligare en länk där det står karaktärsarkivet och där är det. :gremsmile: Kan vara lite omständigt att hitta även om man är van.

Tegrevan

Veteran
Ett litet tips till alla som ska slänga in rollpersoner från Eon i karaktärstävlingen: Glöm alla apostrofer, som hör till alviska namn i Eon i synnerhet... Tappade nyss drygt en halvtimmes arbete på inskrivet material bara på grund av att det tolkades som en kodningssyntax för text när jag skrev in namnet på min karaktär korrekt, med apostrof i slutet av förnamnet. När jag sedan trycker på skicka försvinner all text på grund av en felaktig syntax. Något irriterande. Ids inte skriva in bidraget igen... *suck*

Ulfgeir

Swashbuckler
Var väldans vad många EON-karaktärer det var... =^_^=

Till någon adminperson: Kom mitt bidrag fram? *nyfiken i en strut*

/Ulfgeir

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det kom fram, och jag ska kolla upp och lägga upp den snart. Kom inte fram till vilket spel den var till bara...?

Gardener

Champion
Jodå, både den och ett flertal andra som har skickats in finns men har ännu inte lagts upp. Det kommer dock ske allt eftersom redaktionen har tid.

Ulfgeir

Swashbuckler
Är till systemlöst forumbaserat spel i en post-apokyptisk värld (Forumet heter heter Crippled planet och finns på rpghost).

Men karaktären skulle passa bra in i World of Darkness eller vilket annat nutidsspel där magi finns. I ett spel där magi inte existerar skulle karaktären antagligen framstå som lätt galen.

/Ulfgeir

Ackerfors

Alas, your rapids!
Okej, men då ska jag försöka komma ihåg att fixa det under dagen...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nu är karaktärstävlingen slut och bidragen (alla inskickade karaktärer) ska läsas igenom och bedömas, något som jag hoppas blir gjort rätt snart.