Nekromanti Karaktärstävlingen avgjord

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Karaktärstävlingen avgjord
Vinnarna har nu utsetts i www.rollspel.nu's karaktärstävling. Bidragen går att läsa i karaktärsarkivet.Fjärde till tionde pris, 1 st www.rollspel.nu-knappgår till:Badra YahyaBirkaChavalleConroy Benjamin StevensJuste, Tzimisce Koldun (DA: Vampire)Mercurion NuvadiSenayedan Ovadiel t’un Thisma (Alvisk stigfinnare till Eon)
Andra och tredje pris. 1 st T-shirt med www.rollspel.nu-tryckgår till:Bumle och PollyDet Exklusiva Förstapriset, bestående av:1 st Champions of Norrath-soundtrack1 s... (220 fler tecken)

Gå till artikeln

Johan K

Gammal & dryg
Man får väll ta & grattulera de som vann. Det var ju rktigt bra karaktärer !!!!

Rickard

Urverk speldesign
Mitt tacktal

<CENTER>(Riff)</center>
De två stiger med långsamma kliv upp på den stora scenen och tittar ut över publikhavet som slår emot dem med vågor av applåder. Två solstarka strålkastare riktas emot dem medan de två vinnarna rör sig fram mot mikrofonen. Riff står och gör det han är bäst på, alltså ser söt ut och vinner hjärtan, medan Raff hugger självsäkert tag i mikrofonen, drar av sig sin scarf och slänger ut den i publiken medan han säger med en tvist på läppen: "Thank you. Thank you very much". Detta blir för mycket för vissa av damerna i publiken som svimmar som en följd och ett vilt bråk utbryter om scarfen som Raff slängt ut i publiken.

<CENTER>(Raff)</center>
Raff rycker tag om Riffs axel så att han ska ta det lite lugnare när de är på väg upp på scenen. Han litar inte riktigt på den halvrackliga träscenen som byggdes upp lite provisoriskt efter att noshörningsbandet hade kraschat den under sin spelning. Den virrige roboten som stått för all ljussättning riktar två lampor rakt in i ansiktena på de två bröderna medan de med försiktiga steg rör sig fram emot presentatören. Han har stått där och väntat på att jordekorrarna ska komma upp och räcker sedan fram sin pappersmegafon mot dem som en gest att ta över för ett tacktal. Raff rycker åt sig den, skuggar ansiktet med vänsterhanden och tittar ut över vad som ska vara publiken.

Faktiskt är krogstället nästan fullt, men Raff antar att det är för att folket kom för glada stunden-kvällen som startar efter denna show. Han tar en liten paus, inte för att samla tankarna för talet, utan för att ett bråk har utbrutit mellan två band och domarledningen. Under tiden bråket sker så flyger all världens saker i luften och ett av dem träffar en gammal tant i bakhuvudet så att hon tappar medvetandet. Raff lyfter tratten till sin mun och säger "Tack" varpå han tar tag i en av sin broders händer och börjar gå i hopp av att smyga undan i skydd av bråket. Riff hoppar av glädje, vinkar till alla med sina tre lediga händer och någon gång brister han ut "Jag älskar er!" medan han blir bortdragen från scenen av sin bror. Raff vill komma därifrån. Bort från staden. Hans affärer är här klargjorda.

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som ser fram emot att spela med Riff (och sedan Polly) och som önskade att språket kanske hade varit lite bättre i karaktärerna, men som skyller på att han skrev ihop dem i all hast

<font size="1">[edit] Skrev om tacktalet</font>[color:"green"]

Bunny

Crazy like a fool
Mitt kackeltal:

Jag får kackla så mycket för en trevlig tävling. Jag gillade verkligen att skriva om Bumle livsöde (andrapristagaren, om någon missat det - han hälsar och kacklar han också), och mottagandet han fick här på forumet var grymt. Väldigt kul att läsa sånt när man lagt ner arbete på någonting.

Det var väldigt roligt att ta andraplatsen, flankerad av [color:\\"green\\"]Han[/color]s humoristiska Mutantkreationer. Det är jag väldigt nöjd med, men det är trots allt ett par saker jag inte är nöjd med... vänta ett tag... oj... jaha, det verkar vara någon annan som vill säga någonting här:

- Humlebi Bumleli brackla, jag ville bara be om att få kackla!

Jahaja, vad bra, stjäl showen du bara. Det brukar du vara så bra på. Nåväl, jag ska inte vara missundsam utan istället fortsätta där jag blev avbruten. Jag skulle vilja säga domarna några väl valda ord, och det är att...

- Humleli Bumleli briden, nu ska du inte vara gniden!

Jag? Gniden? Ditt stolliga fyrtorn till karl, det förstår väl även du att vi blev rånade på segern. [color:\\"green\\"]Han[/color] kan ju ingenting om rollspel, dessutom är t-shirten på tok för liten för dig och jag har redan en. Jag är fullkomligt övertygad om att domarna är köpta...

- Humleli Bumleli bott, nu håller du opp, stropp!!

Oj... eh... jo. Som jag sa - väldans trevlig tävling det här. Ett evenemang jag skulle vilja se fler gånger. Eller hur Bumle? Jo, han nickar på huvudet. Sen skulle jag vilja gratulera den ytterst värdiga vinnaren, [color:\\"green\\"]Han[/color], samt sluta med ytterligare ett kackel:

Kackel.

(Ajj... du kan sluta nypa mig nu, din stendrummel)