Hennes novellsamling Vem är Arvid Pekon ligger bredvid min dator av någon anledning. Vet att vi har många gemensamma facebookvänner och att de alla är lajvare.
Ingen av böckerna är direkt nya, men Amatka - hennes första roman - kom förra året tror jag. Många av novellerna finns samlade i Jagannath (stavning?) som kom för några år sedan. Hon har också skrivit ett kapitel i Jeff Vandermeers Wonderbook, en grundlig genomgång om att skriva spekulativ fiktion.
Jag spelledde henne i Dread så sent som i förrgår, en gemensam vän hade satt ihop ett gött team av malmöitiska skräcknördar med varierande grad av rollspelserfarenhet till fjärde upplagan av mitt scenario "Fjällnatten", och det blev riktigt lyckat. Men just Karin är van rollspelare, nämnde att hon varit med i nån CoC-kampanj nyligen, tror det var Masks of Nyarlathotep.
Karin och jag åkte på tågluff för mer än tjugo år sedan. Så jag vill nog påstå att jag känner henne en aning. Hon brukade vara DJ på synth+goth-klubben Stroke vid Rådhuset, det var så jag lärde känna henne. Hon bor ju dock inte i Stockholm längre.
I alla fall på den tiden spelade hon både rollspel och lajvade.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.