Tack. Funderar på att fixa till något smutsigare stil men har inte bestämt mig. Jag skall antagligen göra Stormring till lite mer dark fantasy och skruva upp Chtulhu-influenserna - då passar det nog med lite mörkare stil.Rymdhamster said:Riktigt snygg, tycker jag! Helt klart en kartstil jag gillar.
Tackar ödmjukt för lite bra feedback. Mitt mål är att hamna någonstans emellan realistiska kartor ("atlas-stil") och Dungeons & Dragons kartor ("handritade" och fantasyartade).Möller said:Jag får instämma med Rymdhamstern.
Stad-markörerna, kvadraten och pluppen, samt i viss mån även vägarna skär sig lite. De hör till dagens mer »abstrakta« kartor, medan särskilt dina fina åkrar känns väldigt mycket mer fantasy.
I övrigt, tja, så är det inte min typ av karta =) Om jag ska köra fantasy vill jag ha något i still med DoD6s »brunvita«, »ritade« kartor eller kanske en karta inspirerad av Carta Marina. Men med det sagt så är ditt exemplar här skickligt utfört, så för de som diggar stilen är det nog bra.
Tackar!Cissi said:Jättefint! Det blev en helt annan känsla med mjkare former på stadsmarkörerna och även att hela kartan går i en mer naturnära ton.
Som sagt, jättefin. Överarbeta den inte nu.
Sjukt snygg. Jag blir alldeles inspirerad av det här.Caligo said:Osså en till Hunk
Jag håller mer; hexagoner är vackra.Vitulv said:Sjukt snygg. Jag blir alldeles inspirerad av det här.Caligo said:Osså en till Hunk
Trollywood for the win (läste lite fel där till en början)! Jag tänker mig dansande skogstroll i en remake av den här!Caligo said:Denna får vara klar nu. Lite lagom beskuren. Nu återstår 50 såna här kartor till Stormring och 10000 ord att skriva