Mitt enda fullständiga äventyr skrev jag till gamla Mutant. Då gjorde jag kartorna i Deluxe Paint IV på en Amiga 500. Jag säger bara en sak. Pixlar regerar.
Nej, skojjar bara, som sagt förrut, papper och penna, enkelt och bra.
Funderade på att lära mig autorealm mapmaker men det verkade inte bra tycker jag.
De få kartor och illustrationer jag har ritat till äventyren är med papper och penna. Det ända programmet jag har som det går att rita kartor i är Paint, och vi alla vet hur jobbigt det är att rita i paint, iaf med lap-top...
Okej, d verkar som om nästan alla kör med papper och penna men ifall man skriver ett äventyr på datan och ska lägga ut det på internet, och man inte har scanner, då måste man ju rita det i datorn, och som sagt e paint jobbigt att rita i
Jag kör Paintshop Pro till allt numera (lade ifrån mig Amigan med Deluxe Paint för ganska många år sedan).
Ritar först för hand, scannar in, färglägger etc i Paintshop.
Jag och min kompanjon CoX skapade vår enorma värld för hand (tog sin tid och vi är endå inte klara) men ska du göra kartor med hjälp av en "dumburk" (som far säger) skulle jag föreslå photoshop vilket är relativt lätt att lära sig och ger bra resultat (oftast).
-Nej vi kan inte döda den den är så söaajjjj... // "död" krigare från väst
om man skrynklar pappret riktigt riktigt ordentligt
ritar kartan och sedan kör kartan i ugnen tills den blir lätt gyllenbrun är den också lite mer "INN"
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.