Nekromanti Kartor...

solvebring

Superhero
Dumpade nyligen min värld till DoD efter sju år med den.
Sparar de bästa prylarna och börjar i övrigt om på nytt. Älskar att skapa världar, därför börjar jag gärna om, plus att den gamla började kännas tråkig och för avslöjad.
Men för att ha en värld att bygga kring brukar jag först utgå från vad jag har geografiskt, sedan hittar jag på utifrån det. Alltså, jag ger världen dess geografiska innehåll, sedan fyller jag världen från det ingame.

Så nu ikväll påtade jag ihop den nya världskartan. Dock är jag trött på att plita med pennor på papper efter att ha gjort det tusen ggr.
Jag gjorde därför bara landmassekonturen med tusch, scannade in den och gjorde resten i photoshop. Det var första gången och jag blev rätt nöjd.

Vet att det varit mycket snack om olika program och kartor.
Det här! var vad jag fick till genom att plita i photoshop.

Necross

Swashbuckler
Snygg! Och respekt för att hitta på bra namn på grejer. Det är jag kass på.

Marukusu

Hero
Gaah...

Midgard?
Det namnet oavsett varianter (Midgård, Midgaard, whatever) måste vara bland det mest överanvända i rollspelsvärlden...
Kunde du inte ha döpt det till "Mittens Rike", "Centriska Imperiet", "Mellanmark" eller vad som helst förutom just "Midgard"?

solvebring

Superhero
Re: Gaah...

Midgard?
Det namnet oavsett varianter (Midgård, Midgaard, whatever) måste vara bland det mest överanvända i rollspelsvärlden...
Kunde du inte ha döpt det till "Mittens Rike", "Centriska Imperiet", "Mellanmark" eller vad som helst förutom just "Midgard"?
Det är gjort med vilje faktiskt. Det är meningen att gripa in den klyschan där. Som Tolkien-fan har jag lagt in en liten tribute kan man säga.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Tributer...

...blir roligare om de inte är så väldigt uppenbara som det här. :gremwink:

Annas har jag nu planerat in en semesterresa med alla mina vänner till Dödsrevet. Det låter som ett trevligt ställe. :gremsmile:

Edit: Stavning.

solvebring

Superhero
Re: Tributer...

...blir roligare om de inte är så väldigt uppenbara som det här.
Äsch vadå. Den är fullt synlig, rakt av och direkt. Den går inte att missa och den är självklar. Det tycker jag är bättre.
Annas har jag nu planerat in en semesterresa med alla mina vänner till Dödsrevet. Det låter som ett trevligt ställe.
Hm? (Förstod inte skämtet om det var menat som ett?)

Robert Jonsson

Äsch vadå. Den är fullt synlig, rakt av och direkt. Den går inte att missa och den är självklar. Det tycker jag är bättre.
Jag tycker tvärtom. Samam sak som i en skräckfilm - jag vill hellre att skräcken kryper sig på och jag blir genuint rädd, än ett kort Bu!

Hm? (Förstod inte skämtet om det var menat som ett?)
Jag menade att det lät osm ett schysst namn. Jag fick tanke om saker som kudne ske på platsen direkt. Rev + död = Kul combo.

solvebring

Superhero

Jag tycker tvärtom. Samam sak som i en skräckfilm - jag vill hellre att skräcken kryper sig på och jag blir genuint rädd, än ett kort Bu!
Okej, men vad det kommer till skräcken så håller jag med dig. :gremwink:

Jag menade att det lät osm ett schysst namn. Jag fick tanke om saker som kudne ske på platsen direkt. Rev + död = Kul combo.
Okej, jag tänkte bara om du gjorde narr av mig eller så utan att jag lyckades greppa piken. :gremtongue:

Robert Jonsson

Nej då...

...inget narr. Folk har anklagat mig för att vara negativ ibland så jag försöker vara lite positiv också när jag säger vad jag tycker. :gremwink: