Nekromanti Kartor

King Kromm

Hero
Visst e det kul med kartor till trudvang, men varför? hur kul är det med massa kartor och ingen info om något annant? vad säger en karta? Vem som helst kan punga ut med mssa kartor, men jag tycker att det är bra mycket viktigare med ingo om själva världen, kartor kan man faktiskt klara sig utan!!

/King Kromm

Wow, vänta nu,...

...är det inte bara att ha BÅDA sakerna i kommande supplement?( Notera dock att Riotminds har inte planerat något sådant ännu)

Ok, ...

...så det är det du menar! Då förstår jag. Men det är väl så att de börjar med kartorna och tar kampanjmaterialet senare, får man väl anta...

Rosen

Myrmidon
<I>Visst e det kul med kartor till trudvang, men varför? hur kul är det med massa kartor och ingen info om något annant? vad säger en karta?</I>

Tja, den säger något om var man är och vart man kan ta vägen...

Seriöst sett <I>brukar</I> det ju faktiskt vara så att spelmakare börjar med en grov översikt av sin spelvärld och fyller på med detaljer om regioner och sånt senare. Bara det att i de flesta spel följer kartan med i själva spelet.

--
Åke

King Kromm

Hero
"Seriöst sett brukar det ju faktiskt vara så att spelmakare börjar med en grov översikt av sin spelvärld och fyller på med detaljer om regioner och sånt senare. Bara det att i de flesta spel följer kartan med i själva spelet."

Men det brukar också vara en liten beskrivning av världen, och det är, enligt mig i alla fall, bra mycket viktigare än ågra kartor?

/King Kromm

Karta till Trudvang

Då är vi tillbaka till den gamla klassika riotminds-ge-oss- -en-produkt-med-karta-till-Trudvang-diskussionen. Vi är krävande vi rollspelare. Personligen tycker jag att det skulle vara bra med något som liknade Ereb Altor boxen till tidigare versioner av DoD, dvs en världsbeskrivning tillsammans med en karta.

Silke

Warrior
Re: Karta till Trudvang

Håller med Caen Ka-sun-dor att en box liknande den om Altor skulle vara kanon. Karta, världsbeskrivning, spelarens lilla bok om länderna osv. Den boxen var bra, även om den var lite motsägelse full och inkomplett.

Hasse

Hero
Tycker det är bra.

Nu är det så att det lär dröja innan det kommer material till Trudvang. Så att välja mellan att ha inget eller en karta som kan ge mig insperation så väljer jag att få en karta.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

kartan

Är det bara jag som tycker att kartan är alldeles för dåligt detaljerad och är för liten för att vara användbar?

...väntar tålmodigt på att den "riktiga" kartan ska släppas.

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>

King Kromm

Hero
Visst kan kartor vara trevliga, men jag e inte förbannat tacksam över dem. Eftersom de inte säger ett dugg, utom möjligen lite om geografin i världen. Men jag skulle bli Förbannat tacksam om dom kunde släppa minsta lilla grej om själva världen på nätet innan nästa modul(efter som jag fått för mig att det tar ett tag innan den kommer).

/King Kromm

Hasse

Hero
Re: kartan

"...väntar tålmodigt på att den "riktiga" kartan ska släppas."

Vem gör inte det. Håller för övrigt med men som jag skev tidigare, får jag välja mellan kartorna eller inget så väljer jag kartorna.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd