Nekromanti Kartritande

Anarchclown

Swashbuckler
Skulle behöva någon slags dataprogram med verktyg för att rita hus, grottor och städer med. Någon som har några idéer om vad jag kan använda. Det kan få kosta lite grann om det faktiskt funkar och är lättanvänt. Annars tar jag gärna en gratisversion.

Snow

Swashbuckler
Vad vill du ha för stil på kartorna?
Inkscape funkar utmärkt, men det är svårt att göra kartor som ser ut som gammalt pergament (även om det går). Ganska lätt att göra schematiska kartor. Inkscape är gratis.

Campaign Cartographer kostar pengar och är ett program avsettt för rollspelskartor. Men interfacet är knöligt tycker jag. Enligt deras egna exempel ska det dock gå att göra väldigt fräsiga kartor i det.

Anarchclown

Swashbuckler
Tack. Jag finner mig själv i situationen där jag faktiskt vill rita ett stort grottkomplex för en gångs skull. Att det ser autentiskt ut är inte så viktigt.

Caligo

Swashbuckler
Själv använder jag Photoshop och Illustrator för mina kartor men de programmen är ju varken speciellt lättanvända eller billiga.
Dundjinni har jag kollat lite på och det oändligt mycket texturer och föremål till programmet. MEN det verkar vara svårt att köpa programmet just nu eftersom deras webbshop verkar ligga nere.

dundjinni.com www.dundjinni.com

CapnZapp

Myrmidon
Dundjinni verkar vara helt dött.

Webshoppen har uppenbarligen legat ner i ett halvår (!) och ingen verkar veta vad som händer, om något alls händer.

Min personliga spekulation är att WotC har något med saken att göra, men jag hittar inga belägg vare sig för eller emot.