Kritiska träffar
Jag upptäckte detta när jag köpte regelboken så för att råda bot på det så tog jag helt enkelt reglerna för Kritiska Träffar (KT) i Chronopia och modifierade dem lite. Så, oavsett hur mycket KP en RP har eller SLP så kan han falla för en KT.
KT får en varelse när skadan blir lika med eller högre än varelsens (STO+FYS)/4, för varje poäng över det så blir det +1/KP över KT-värdet på slaget för Kritisk träff, så en perfekt träff som gör dubbel skada ställer oftast till det för den stackare som råkar ut för det.
Kör dessutom med en regel som gör att om man lyckas smyga sig på en person så kan man döda denne omedelbums, det fungerar så här:
Om man anfaller en intet ont anande varelse som inte får ha mer i STO än anfallarens+20 (SL's bedömning, så att man inte kan dräpa hur stora saker som helst) och man lyckas att göra skada så autodör varelsen oavsett KP då personen inte har upptäckt anfallet och anfallaren kan i lugn och ro anfalla där man är som mest sårbar. Med detta system så blir en jägare rätt effektiv och även lönnmördare, ni kan ju tänka er en lönnmördare utan detta system, han lär som sagt behöva ett par hugg med ett 2-H svärd om han ska ta en krigare /images/icons/smile.gif, för även om han har gift så ska de hinna verka.
De som är intresserade av systemet kan ju maila mig så kan jag skicka det, adressen finns på min profil.
"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."