Nekromanti Katalog över illustratörer

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
På gamla forumet har jag för mig att jag postade om det här, men jag tänkte påminna lite. Jag har i rent egenintresse börjat samla på mig namn, arbetsprover och kontaktuppgifter för illustratörer som intresserat sig för att göra illustrationer till mina spel. De har tillfrågats om de vill vara med i ett publikt sådant register, eftersom jag tänkte att det väl lär finnas fler rollspelsskapare här som behöver illustratörer.

Här är länken till registret, så som det är just nu (ett enkelt google docs-dokument).

Jag har köpt illustrationer från några av dem. Jag ska nog skriva någon rad eller två om det framöver, eller så kanske jag orkar programmera ihop något databasliknande där jag kan koppla "omdömen" till "personer" etc. Normen tycks vara kring 500-750:- per illustration för en hyfsat vanlig "1 person som gör något"-bild, upp till 1500:- för mer komplexa eller större bilder. Det finns illustratörer som kan ta mer, såklart, men sådana är sällan aktuella för mig åtminstone (undantag finns).

krank

Robert Jonsson;n4122 said:
Bara svart-vita bilder då? Hur är det med färgbilder?
Det varierar lite. Ronja tar ju till exempel 500:- (av mig iaf) för färgbilder, medan till exempel Steven lägger på c:a 50% och jag har för mig att Claudia Cagnini lägger på mer men jag är absolut inte säker.

Men generellt är min uppfattning att färg inte brukar öka priset med mer än 50%.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Den där Per Folmer* har jag hört mycket gott om men han tycks inte finnas med. Nu kanske han inte vill vara med på listan, men jag väljer att lyfta fram hans namn ändå eftersom han borde finnas med i ett register över rollspels illustratörer.

*wurrnus främsta konstnär

krank

Konrad Konvalj;n4156 said:
Den där Per Folmer* har jag hört mycket gott om men han tycks inte finnas med. Nu kanske han inte vill vara med på listan, men jag väljer att lyfta fram hans namn ändå eftersom han borde finnas med i ett register över rollspels illustratörer
Jag har inte frågat honom. Listan tillkom såhär typ: Jag frågade runt efter folk som var intresserade av att illustrera Rotsystem. De som svarade lades till min privata lista, och tillfrågades ifall de ville vara med på den offentliga listan.

Om Per hör av sig på något sätt och vill vara med, så skriver jag gärna in honom =) Eller om jag får anledning att prata med honom och kommer ihåg att fråga.

Vi växlade et par pm, men du hade alla illustratörer klara till Rotsystem . Som sagt: jag är inte ett proffs, men har tecknat länge och är inte inte ute efter att tjäna pengar i första hand. Med det sagt kan jag klara en deadline och föra dialog om motiv och utkast.
http:// www.mlundgren73@gmail.com. Jag hade några saker i förra forumets galleri, begränsningen av filstorlek var inte direkt till min fördel.

krank

Voldstagg13;n4413 said:
Vi växlade et par pm, men du hade alla illustratörer klara till Rotsystem . Som sagt: jag är inte ett proffs, men har tecknat länge och är inte inte ute efter att tjäna pengar i första hand. Med det sagt kan jag klara en deadline och föra dialog om motiv och utkast.
http:// www.mlundgren73@gmail.com. Jag hade några saker i förra forumets galleri, begränsningen av filstorlek var inte direkt till min fördel.

Finfint.
Två frågor:
1) Har du ett förnamn? Om du inte vill ha det offentligt på forumet kan du PM:a mig, men jag vill gärna ha hyfsat "riktiga" namn i registret.
2) Har du funderat på att skaffa någon online-portfolio för att visa upp dina grejer, t.ex. på DeviantArt eller nåt? Är ju ganska enkelt att fixa nuförtiden, och väldigt praktiskt när man vill synas som illustratör. WRNU's galleriforum i all ära...