Nekromanti Kejsarstaven

Myrcht

Veteran
Tjenare...

Funderar på att göra ett litet större äventyr som kommer att handla om "Jakten på kejsarstaven" Dvs. den stav som gick från härskare till härskare i det coloniska imperiet...

men det står bara att den försvann men inte VART den försvann.. nån som vet var den försvann? eller har något bra tips hur man ska bygga upp ett äventyr kring detta? :p tack på förhand

Krille

Super Moderator
"men det står bara att den försvann men inte VART den försvann.. nån som vet var den försvann?"

Om någon hade vetat vart den hade försvunnit så hade den ju inte varit försvunnen, eller hur?

Och det är lite det som är poängen: om det inte är sagt vart den försvann så kan den försvinna precis var du vill eller behöver att den ska ha försvunnit.

Myrcht

Veteran
haha jo jo...men vafan e sak kan ju inte bara "försvinna." Försvann den i Colonan lr i Thalamur lr i skogen lr bergen lr blev den stulen...kanske lite långsökt men..

ikaros

Warrior
När jag läste igenom mystik och magi för en vecka sen så tror jag det fanns en Raunländsk häxmästare, han var hjärnan bakom mordet (som f.ö. utfördes av demoner) på den sista kejsaren/kejsarinnan av colonan, detta utfördes nog i palatset :gremsmile:.

Det finns en överhängande sannolikhet att detta egentligen kommer från Ymir men jag är tämligen säker på att åtmistone en del är material från officiella moduler.

Men det är klart, den kan ha försvunnit lite varstans. Om du vill att spelarna ska få upp ett spår så är det nog mer troligt att de råkar korsta stavens väg eller nåt för att spåra ett föremåls rörelse under 1000 år eller vad det nu är kan vara lite svårt men framför allt så är det tuffare (tycker jag) om man råkar snubbla över något som tyder på att kejsarstaven rör på sig (+diverse ledtrådar då) :p ...

Greymourn

Swordsman
haha jo jo...men vafan e sak kan ju inte bara "försvinna." Försvann den i Colonan lr i Thalamur lr i skogen lr bergen lr blev den stulen...kanske lite långsökt men..
Jag vet inte om långsökt är rätt ord. Du fick svaret på din fråga i Krilles svar och ställde den igen... Kan betyda något... Jag tänker inte spekulera i vad...

Kan med största säkerhet säga att den finns i skogen på berget vid en ruin intill en liten bäck.