Mina top tre här ...
Vill inte rapa upp alla 'kändisar' eller 'mediaframträdanden' jag haft, då det är en del
.
Men min topp3-lista över sammankomster med 'kändisar' kommer här.
1) När jag hamnade tillsammans med Big Fish (ni vet musikgruppen från Västerås som var relativt stor i mitten på 90-talet) och festade med dem under Ung Vänsters Riksting 1994. Alla andra var fullt upptagna med att diskutera politik och pyssla med rikstingsfrågor medan jag satt och hade skitskoj med dessa goa grabbar på stranden framför en skön brasa.
2) När jag hamnade i uppslag i studentkårens tidning "Lösnummer" i Örebro när jag och några till startade upp en
förening för HBT-studenter och HBT-personal. Intressant att se att de bilder jag använde mig av till den första hemsidan fortfarande används
.
3) När Leif 'Loket' Olsson börjar prata med min pappa när vi står i spelargången på Nya Ullevi strax innan IFK Göteborg vs Milan skulle börja. Han häller upp kaffe åt min pappa innan hans ögon fastnar på mig och de blev kvar där tills jag gick därifrån för att sätta mig på min plats för att se matchen. (Samme Loket som är ökänd inom homokretsar, främst i Göteborg, som oerhört intresserad av knappt könsmogna pojkar..) Tilläggas kan att vi var och såg alla matcher Änglarna spelade i Champions League och de flesta kändisar från Göteborg fanns där i kulvertarna före, under och efter matcherna. Däribland herr Oldsberg som Tufva sålt glass till, vilket även sades vara gammal vän till min pappa. Nåja.
Ja. Den sista är mest en skräckfylld sak, men också talande för den tiden. Vi hittade inte riktigt till våra platser och irrade således runt i Ullevis gångar och såg så helt plötsligt dörrarna till båda lagens omklädningsrum. Strax efteråt kom några vakter och undrade vad vi gjorde där..
.