Jag har sett flera KS få enorma mängder skit för att de "aldrig skickar ut uppdateringar", så jag gissar att en del helt enkelt hellre är safe än sorry. Flera per dag från en och samma låter dock väldigt överdrivet.
De flesta mail jag får är ju också av det slaget: "Här är vi i processen, just nu jobbar vi med det här, det har blivit en liten försening" etc. För många är ju det en del av poängen med Kickstarter: Det är inte ett förköpssystem eller en onlinebutik. Det är ett sätt att lägga sina pengar bakom ett potentiellt riskabelt projekt, och i gengäld så får man produkten tidigt – och även om det inte blir någon produkt så har man i bästa fall fått vara med på resan. De där mailen med uppdateringar är alltså en del av det man betalar för.
För egen del uppskattar jag mailen, men då får jag som mest typ nån gång i veckan från de mest aktiva. Undantaget då pågående då, som uppdaterar om nya stretchgoals etc. Men de jag väntar på, de brukar köra nånstans mellan en gång i veckan till en gång i månaden om de är aktiva, eller nån gång med några månaders mellanrum om de är inaktiva. Och det är typ lagom, för mig.