Bara en undring (snarare två) [OT?]
"Copyright Björn Thalén, Innehållet får kopieras, spridas, samt ändras fritt."
Varför har du <STRIKE>®</STRIKE>.. (nej, fel! jag menar) © när man ändå får göra i stort sett vad man vill med texten?
Kul text.. Fick en bra hum om hur man skulle göra.. Fick en idé om att man skulle kunna använda detta i sin spelgrupp när man spelleder ett skräckäventyr.. Man både rollspelar och lajvar Killer.. När två spelare får lämna rummet så kan de fortsätta vara nervösa för att de kanske går ut ur rummet/lokalen med sin mördare med inga vittnen(!)..
Visst.. De kanske frågar varandra vem de ska mörda (vad vet jag, jag är inte i samma rum) och därmed förlora lite utav charmen.. Men jag lekte lite tanken att inte säga åt spelarna att vi ska spela Killer samtidigt som rollspelet, utan bara skicka iväg en lapp till en spelare där det stod "Du ska mörda mannen som frågar efter 'Arnen'". En lämplig bonus till karaktären kan utlovas (funkar för oss eftersom vi prestationsrollspelar).. Senare skickar man iväg en lapp till en annan spelare där det står "Du ska hitta Arnen, men se upp! Det finns någon som är ute efter dig."
Sedan skickar man iväg andra lappar.. En kan heta Arnen och ska göra en sak, en annan spelare ska mörda någon..
Det viktiga är givetvis att man säger att det inte gäller i rollspelet (och att man inte ska mörda på riktigt).. Det skulle (kanske) göra att spelarna är på helspänn hela tiden.. Lite rälsning får man göra i äventyret så rätt personer skickas ut.. Hmmm.. Bara en spåning.. Vad tror ni?
~Fnissar lite när [color:448800]Han</font color=448800> tänker på hur spelarna ska reagera när de kommer tillbaka och ser sina glas fyllda med Cola är märkvärt flyttade