Re: vad tycker du/ni om serien[NT]
Jag tyckte faktiskt att den var asschysst. Man blev ordentligt hookad på de olika klanerna i vart fall, de visades nämligen upp på riktigt bra sätt: Det var aldrig så att de berättade för oss i publiken om hur de olika klanerna var, utan de bara pratade om deras individuella särdrag och olikheter precis som de kunde förväntas göra till varandra. Om man som TV-tittare inte var införstådd i Vampire-universat så kunde man ändå förstå hur de olika klanerna var till sättet, men man fick pussla ihop lite i sitt eget huvud och försöka komma ihåg vad som sagts i tidigare avsnitt innan man till slut kunde få en komplett, vettig bild framför sig.
Det Han pratade om är förresten killen som betalar för att se Mark Hamill onanera i Boogie Nights och som sedan drar ut honom ur bilen och sparkar på honom. Han spelar en Gangrel i vampyrserien. Han som blir förälskad i en tjej som senare blir en Brujah, och den aversion gentemot Gangrel-klanen som ligger i blodet hon har fått tar till slut över och förstör deras relation. Jag tyckte det var jättespännande, och precis lagom sentimentalt för att det ska bli sådär skönt ungdomsromantik som gör sig så oerhört bra i TV-formatet (Ja, jag gillar OC också).
Han som var Gangrel gillar jag förresten som fan. Han ser både tuff och svag ut samtidigt. Jag trodde att han skulle gå längre när den där serien först började.
Nå, mitt slutbetyg är att den där serien hade varit guld om den bara hade kommit lite tidigare. Tänk på gamla Beverly Hills och Twin Peaks: De var också sådär löjliga på något sätt, men ändå så kunde man engagera sig ashårt i karaktärerna när det först visades. Visst; alla karaktärer är hopplösa karikatyrer i jämförelse med porträttgallerierna i de två serier som är bäst just nu; West Wing och Six Feet Under, men det hör till genren på något vis. Inte vampyrgenren, alltså, utan ungdomsgenren.
Ser man det bara på rätt sätt så är det en guldserie.