Nekromanti Kissekissekisse...

Marukusu

Hero
Vad har en vanlig bondkatt för attribut?
Är så nyfiken p.g.a. att min cirefaliske pirat Arazian har skaffat sig skeppskatten Szra som följeslagerska (Szra som har f.ö. 17 i "Vara gullig").

Finns det några kattraser i Mundana som inte finns i våran värld (typ speciella "alvkatter" eller nåt)?

Sedan tycker jag att det saknas ett kattfolk (eller åtminstone en kattreligion) i Mundana. Hade utvecklingen sett annorlunda ut så kunde likaväl kattdjur ha utvecklats till den "skapelsens krona" som vi människor är idag.
Jag resonerar som så att om ett ödlefolk skall få finnas så finns det även plats för ett kattfolk.

/Marukusu, som diggar katter

Phelan

Hero
Kattattribut? Spräcklig päls, förmågan att sova 2/3 av dygnet, se gullig ut...

Jaså, inte såna attribut? De flesta djur har väl PSY (5), säg runt 3 på STY och TÅL, hög RÖR.

Kattfolk. Det är väl inte omöjligt att det har funnits, det finns ju referenser till olika djurfolk under tidigare eoner, däremot tycks ingen ha upptäckt några överlevande sådana. (Ödlefolken är ju bara överlevande rester från förr, de är inte riktigt på topp idag.) Så, antingen är de helt utdöda eller så, med tanke på att ingen sett några, finns eventuella överlevande bara på obskyra platser såsom Mundanas baksida. Däremot skulle jag vara lite tveksam till att slänga in några större mängder av en "ny" ras mitt i det civiliserade Mundana, då det skapar en massa merarbete i att få in deras relationer visavi alla andra. Men det är ju min preferens, du gör ju som du vill.

Mvh / Phelan

Marukusu

Hero
Mjaaaså du?

Om jag nu någonsin skulle vilja flytta på mitt beniga lekamen och skapa ett kattfolk så skulle jag självklart inte slänga in det i det civiliserade Mundana. De skulle få alltför svårt att överleva bland alla fanatiska jargier, hetsiga alver, sturska dvärgar, sinnesslöa tiraker, giriga cirefalier, snobbiga sabrier, stolta asharier, mystiska ebhroniter... listan är oändlig. Jag sade bara att jag tyckte att det saknades ett kattfolk, inte att jag skulle åtgärda det.

Dessutom så skulle de andra i min spelgrupp tro att jag hade blivit skummare än vad jag redan är om jag införde ett kattfolk, så i det stora hela är projektet dödfött.

/Marukusu, som dock uppmanar Rygar & co att se upp för de stora, gula ögonen som stirrar på dem från trädkronorna om natten...

GlueBall_UBBT

Warrior
Ett kattfolk

På en ö, långt borta, riktigt långt borta, finns ett folkslag som levt isolerad en längre tid. Faktiskt så är de så isolerade att till och med mörkret "missade" platsen under den senaste invasionen. Ja, jag menar på Mundanas baksida. Denna mystiska plats full av sanna osanningar och diverse fanatiskt påhitt. Här lever de kvar, Pantera Sapiens som de kallas, kattfolket.

En typisk Pantera Sapien är omkring 170 cm hög (svans ingår ej) och väger något över 60 kg. Han har en helkroppstäckande päls i en eller flera olika färger. Svansen är enbart en liten stump, ett resultat av Pantera Sapien började gå upprätt och inte längre behövde svansen för att hålla balansen. Han har även väl utvecklade sinnen däribland mörkerseende. Pantera Sapien har morrhår som mest används vid sexuella handlingar likt då människor kysser varanda. Givetvis har han fortfarande klor och huggtänder, men dessa är också något tillbaka utvecklade då Pantera Sapien använder sig av verktyg, redskap och vapen sedan en tid tillbaka.

Den stora anledningen till att Pantera Sapiens inte lämnat sin ö är att de helt enkelt tycker mycket illa om vatten. Då havet innehåller stora mängder av denna vätska finner de inte stor glädje i att korsa oceanerna. Ska världen få kunskap om Pantera Sapiens så får världen helt enkelt komma till dem, något som Cirefaliska världsomseglare redan gjort. Tråkigt nog kunde ingen av dessa upptäcksresande återge sina erfarenheter härifrån, då de blev inbjudna på fest och offrade till någon kattgud. Inte ens den store vapenmästaren Mzark Yascon kunde ta sig därifrån levande. Antagligen föll han efter förvåningen han upplevde då en kattman han dräpt åtta gånger reste sig en nionde gång och skar halsen av honom med en grå flintstenskniv.

Pantera Sapien
Sty: 13
Tål: 10
Rör: 16
Per: 11
Psy: 11
Vilja: 11
Bil: 8
Syn: 15
Hör: 15
Luk: 15

Speciella egenskaper:
Spinner när man kliar dem på magen.

Hoppas detta gav lite klarsyn.

Draugluin

Veteran
Re: Ett kattfolk

Hehe den där rasen verkar cool, döpt och/eller använt den än?
Men det vore väl inte så konstigt om det fanns någon kattras i Mundana(se bara på Wulfen...) och angående katt religionen så kan du väl bara skapa en egen religion eller?

Kenzui

Warrior
Hej. men inte helt döfött nu har nämligen katterna flyttat in på en ö i mitt mundana. har jag glömt att säga att jag har ett folk som ser ut som massivt muskulösa kraggbarbarer med +11 i STY. Bara för att jag e så muskel fanatisk! Ha det bra!

Marukusu

Hero
Re: Ett kattfolk

Den perfekta arvfienden till detta kattfolk vore förstås ett äckligt råttfolk, typ skaven i warhammer. Perfekt för Tom & Jerry äventyr...

/Marukusu, som börjar bli lite...

Ceram

Hero
råttfolk

Den perfekta arvfienden till detta kattfolk vore förstås ett äckligt råttfolk,
ta en titt på äventyret där skuggorna ruva som finns i julkalendern.

/Ceram, tippsar Marukusu trotts att han inte verkar seriös och dessutom är en irriterade skit :gremelak: :gremtongue:

DarkMystic

Swordsman
Skaven and silly cat-things

Gud detta flummar nog ut men detta kattfolk skulle nog inte stå en chans mot Skaven. För skaven har miljontals av fotsoldater, Ratlingguns(minigun typ), Warpfirethrowers(eldkastare) och Warplightningcannon(blixtkannon) så jag tror knappast Kattmännen hade klarat sig länge...

/DarkMystic som heter igentligen WarlockEngineerTisla eller var det Glenn?

Marukusu

Hero
Re: råttfolk

"dessutom är en irriterade skit"

Åh, tack. Jag älskar dig också.

/Marukusu, som faktiskt också har känslor...någonstans...tror jag...

Marukusu

Hero
Rattus rattus [OT???]

I egenskap av überwarhammernörd så behöver du inte upplysa mig om det uppenbara, men tack ändå.

Dessutom så skrev jag ett råttfolk typ skaven, inte att det skulle vara skaven från warhammer. Alla ninjaråttor-warpfirethrowers-horned rat-mumbojumbo-crappy rat stuff passar inte Mundana so beat it!

/Marukusu, Champion of Sigmar

DarkMystic

Swordsman
Re: Rattus rattus [OT???]

WTF du har alla egenskaper som min drömnemesis har. Du spelar rollspel och Warhammer, kan mycket(nääää) och har röda ögon(på bilden då). Men jag bara påpekade att de stackars stenålders katterna på tvåben skulle bli slaktade...

/DarkMystic for who laughs at the puny "champion" of Sigmar!

Marukusu

Hero
Re: Rattus rattus [OT???]

"WTF du har alla egenskaper som min drömnemesis har"

Yes, vilken tur du har!

"Du spelar rollspel och Warhammer"

No comments.

"kan mycket(nääää)"

I jämförelse med vadå? Jag skulle vilja påstå att jag är mer allmänbildad än de flesta i min ålder men jag är definitivt inget geni...

"och har röda ögon(på bilden då)."

Och det bara måste ditt "drömnemesis" ha? IRL har jag grönblå ögon, om det nu är så jäkla intressant. Hoppas jag pajade din illusion nu! MOUAHAHAHA!!!

"Men jag bara påpekade att de stackars stenålders katterna på tvåben skulle bli slaktade..."

Och jag påpekade bara att warhammer inte alltid går bra ihop med Mundana. Vill du snacka warhammer så bör du privva.

"DarkMystic for who laughs at the puny "champion" of Sigmar!"

...vilket bevisar vilken dålig smak du har. Empire ÄR bäst.

Nu skulle jag vilja förklara denna tråd död, makulerad, förintad, tillintetgjord, finito. Jag har fått mina svar (även om de kanske inte var helt tillfredställande) och nöjer mig med dessa, såvida inte någon god själ svarar på frågan direkt.

MVH
Marukusu, bane of capitalism

Ceram

Hero
ursäkta

/Ceram, tippsar Marukusu trotts att han inte verkar seriös och dessutom är en irriterade skit
Var e forumet påväg någonstans...
Ursäkta men efter att ha stört mig på massor av hans inlägg så råkad jag sprida lite av denna irritation till inlägget. Jag ska försöka att inte förstöra forumstämning mer.

/Ceram, bättre be om ursäkt om folk reagerar än att låta bli :gremtongue:

G

Guest

Guest
Bah!

Hoppas att det där var skrivet med lite glimten i ögat... :gremtongue: