Nekromanti (Kjøpes) - Norsk Samler på leting etter Svenske RPG

RobertBarkhald

Veteran
Hei!

Min første post her på forumet. Jeg er en norsk samler bosatt i Trondheim, Norge. Er for tiden på utkikk etter svenske rollespill.

Det jeg er interessert i i første omgang er:
- Wastelands (alt utenom spillederskjerm, men om noen kun vil selge komplett kjøper jeg hele samlingen)
- Götterdämmerung (alt)
- Viking RPG (alt)
- Western 1st/2nd ed (spesielt samleboken med alle moduler/adventures som ble laget i forbindelse med lansering av 3rd ed)

På sikt er jeg også ute etter Drakar och Demoner, Mutant og Stjernornas Krig (og sikkert mer).

Send meg en PM om du har noe av dette og vil selge. Jeg betaler (selvsagt) frakt til Norge og betaler direkte til din konto før sending. Om det er andre betalingsløsninger som er mer utbredt i Sverige som jeg kan/må bruke så er det helt ok. Det finner vi ut av.

EDIT:
Oppdaget at jeg kan betale direkte fra min norske konto til en svensk konto mot et lite gebyr. Betaler i SEK etter avtale.

RobertBarkhald

Veteran
Er også interessert i Eon IV spillpaket (alle bøkene/tingene fra Indiegogo kickstarter).

Cissi

Up to no good.
Jag ska till Trondheim om drygt två veckor. Om det är någon i sverige som vill skicka saker till Robert med mig så går det bra. :)
(Men jag kan ta max 20 kilo på planet) ;)
Just saying. Jag ska se om jag har nått i mina gömmor som du kan få också, eller köpa.

RobertBarkhald

Veteran
Kjempeflott initiativ Cissi :) Takker. Foreløpig har jeg avtalt sending pr post om et par kjøp, men for nye avtaler kan det jo være aktuelt for de som bor i nærheten av deg.

Mutanten

Hero
Robert?

I Sveriges slog rollspel igenom med Drakar och Demoner följt av gamla Mutant på 80-talet. Hur var det i Norge? Vilka rollspel gjorde rollspel populära i Norge?

RobertBarkhald

Veteran
Vi hadde faktisk endel engelsk Dungeons & Dragons tidlig på 80-tallet. Selv ble jeg kjent med rollespill i 1987. Var også innom svensk utgave av Drakar samt Wastelands litt senere. Det ble oversatt en norsk utgave av Drakar også, samt norsk utgave av engelsk Dungeons & Dragons Basic og Expert (den Røde og den Blå boken som vi omtaler dem i Norge).

I mitt miljø var også Star Wars D6 populært i 1987-1988.

Mitt første rollespill i eie var faktisk svenske Mutant boks-settet :) Svart boks med endel rød skrift så vidt jeg husker. Solgte det desverre for mange mange år siden.

Jeg tror her i Norge følt vi aldri det var noen terskel med å spille engelske rollespill i og med at vi allerede i 11-12 års alderen hadde begynt å få brukbar engelsk. Og svensk språk er også lett å lese og forstå for oss nordmenn.

RobertBarkhald

Veteran
Tror jeg nå har fått kjøpt alt av Götterdämmerung.

Har også kjøpt noe Drakar och Demoner 6th ed så det kan være ting jeg fortsatt mangler av det. Jeg skal prøve å lage en mer komplett liste over de ting jeg er ute etter.

RobertBarkhald

Veteran
Kjøper:
Viking RPG:
Hovedbok hardcover 250 kr
Spillederskjerm? Vet ikke om den finnes men betaler gjerne 150-200 kr i så fall

Wastelands RPG:
Wastelands RPG hovedbok hardcover 250 kr
Riket - Konungariket Bayern 200 kr
Schwartzwald 200 kr

Prisene er hva jeg i utgangspunktet er villig til å betale for hele og pene eksemplarer. Stort sett noe høyere enn hva de har oppnådd på Tradera.

RobertBarkhald

Veteran
Kjøper:
Western RPG:
Western RPG boks sett 250 kr (må være komplett)
Hogan's Last Stop & Hämnden för Roscoe Farly 150 kr
Lawster's Lode & Rico Silver: staden som hemsöktes av tystnaden 150 kr
De svarta banden & De Gråtande Döda 150 kr
Blodspengar & En yrkesmördares heder 150 kr
Dead or Alive - tre berättelser från Arizona 150 kr
Spelledarens skärm 150 kr

Shiba

Veteran
Jag söker efter Norsk Drakar & Demoner utgåva. Vet du någon som säljer?

RobertBarkhald

Veteran
God morgen! Jeg har litt datatrøbbel for tiden, men jeg får sjekket en gang i blant.

Norske Drakar boksen er ganske sjelden å finne. Jeg har fortsatt ikke funnet den selv heller. Så jeg vet desverre ikke om noen som selger den.

Har kikket litt på Svenske Mutant Wikipedia siden så jeg oppdaget at det var en god del forskjellige utgivelser ja. første omgang kjøper jeg opp Mutant År Noll. Har også en del av utgivelsene fra omkring 1990 (Drakens Ô, Drakens Land etc) men må ha tak i hovedboks og de øvrige boksene fra denne utgivelses-serien etterhvert.

Forøvrig fikk jeg nettopp de nye Western modulene "Mannen i Svart" og "Sanningens Pris" på lørdagen. Fantastisk kvalitet over utgivelsene. Så det må jeg berømme dere svensker for :) Kjempekvalitet på de utgivelsene jeg har sett så langt av nyere ting. Har også kjøpt inn Symbaroum, og det også holder veldig høy kvalitet.

RobertBarkhald

Veteran
Er også på utkikk etter Symbaroum Spilleder-skjerm pakke (må være komplett).

EDIT:
Av Drakar och Demoner er det "D&D 6te utgaven" fra Riotminds jeg tenker å komplettere først. Er derfor på utkikk etter følgende utgivelser:
  • Jorges Bestiarium - expansionsmodul. Innehåller över 60 varelser och monster. Den är skriven som varandes anteckningar gjorda av den fiktive bestarien Jorge, angående dennes iakttagelser av de varelser och väsen som befolkar Trudvang. Bokens illustrationer är gjorda av bl.a. Alvaro Tapia och Peter Bergting.
  • Osthem - kampanjmodul
  • Vildhjarta - äventyr, del ett av Den svarta solen.
  • Snösaga - äventyr, del två av Den svarta solen

RobertBarkhald

Veteran
Prioritet for øyeblikket er D&D 6te utgave listet ovenfor, Viking RPG hardcover hovedbok, Western 1st edition eventyr/moduler, Symbaroum Spillederskjerm og komplett Wastelands (minus spillederskjerm).

Diaz

Veteran
Jag har Viking och Wasteland grundböckerna liggande hemma hos en kompis föräldrar tror jag, där vi brukade spela för 10 år sedan. Jag har inte möjlighet att hämta upp dom på 2 veckor kanske, men har du inte hittat någon annan som säljer innan det kan du ha mig i åtanke.

RobertBarkhald

Veteran
En liten oppdatering av ting jeg fortsatt leter etter:
- Wastelands (alt utenom spillederskjerm, men om noen kun vil selge komplett kjøper jeg hele samlingen)
- Drakar 6te: Jorges Bestiarium - expansionsmodul. Innehåller över 60 varelser och monster. Den är skriven som varandes anteckningar gjorda av den fiktive bestarien Jorge, angående dennes iakttagelser av de varelser och väsen som befolkar Trudvang. Bokens illustrationer är gjorda av bl.a. Alvaro Tapia och Peter Bergting.
- Drakar 6te: Osthem - kampanjmodul
- Drakar 6te: Vildhjarta - äventyr, del ett av Den svarta solen.
- Drakar 6te: Snösaga - äventyr, del två av Den svarta solen

Jeg synes det er trist at de som selger ting på Tradera ikke lar oss andre skandinaver få delta i auksjonene. De 2 siste gangene Drakar 6te utgave tingene har vært til salgs på Tradera har det kun vært tillatt med svenske budgivere. Det er nok ikke småpenger de går glipp av på grunn av det.

G

Guest

Guest
Jag tror att när man skapar en annons på Tradera, så är standardinställningen "endast köpare från Sverige".
Man måste ändra inställningen till "internationella köpare" manuellt, och det tror jag att många inte tänker på.
Det är bra att du tar upp det så kanske folk vaknar.