Re: Kläder - Att vara som man vill!
Mode skiter jag totalt i. Kläder är identitet för mig, mitt jag - så vill jag klä mig!
Inte någon sorts uppvisning i vem som har läst flest modetidningar om vet vad som är inne
denna tisdag.
Det skall vara vad
jag vill ha, tycker jag, inte vad resten av världen säger är "inne i höst". Kläder skall vara nice, och jag som gammal hårdrockare, (är väl det än, men håret är numera kort och mindre bandtröjor osv), tycker att en viss fast stil alltid är bättre än att vara modemedveten - dvs. alternativ och viljelös: "Säger de att man skall ha det, och har alla andra det så ska jag också ha det..." - att byta klädindentitet varje vecka.
Så jävla fjolligt.
Jag säger: Identiteten och självkänslan före hippt mode.
Själv kör jag med mina jeans, t-shirts och min svarta MC-paj. Det är jag liksom. Sedan om tighta jeans och rosa skjorta är på modet...
... Ja somlig modemedvetenhet är det samma som att vara en jäkla idiot enligt min mening.
Vara sig själv, det man själv diggar, är det som spelar roll väl?
Man skall ju må bra med sig själv. Vad den slimmade, muskulöse reklamaffish-killen säger är inte det som passar alla direkt. Bara järndöda indentitetslösa "jag vill vara inne-desperata" puckon tror på allt som säljs. ...Anser jag!
Vara sig själv, men man behöver ju inte vara otvättad och äcklig för det. Lite hål, ja det blir det väl på favorittröjorna man älskar men bär trots håller och det urtvättade trycket. Men tröjan kan ju ändå vara nytvättad och lukta gott, utan matfläckar.
...Men främst, var dig själv, men en tvättad dig själv!