Du har två* minuter på dig att skriva ett inlägg.HerrBjörk;n202438 said:Irriterad.
Hade skrivit ett långt jävla inlägg och under tiden blev jag utloggad och kunde inte posta...
Ville bara gnälla! ????
Färdigt!
Forumet är tyvärr inte mobilanpassat. :sad:HerrBjörk;n202463 said:Sitter på mobil ...
... jag vet att jag har tagit mer än två dagar på mig utan att ha problem med att posta, meen nu är väl ett av problemen med vb5 att det är inkonsekvent.anth;n202462 said:Du har två* minuter på dig att skriva ett inlägg.
Tar ditt inlägg längre tid att skriva än så bör du skriva det i notepad och klistra in det i forumet.
Den enda gång detta ställer till problem för mig är när jag skriver på mobil.
*det är mer än 2 minuter. Det är mer känslan om man ska svara med en mening eller en mindre uppsats som är intressant.
Den korta versionen är att vb4 har en kortare livstid än vb5, vilket gjorde att man valde att köra vb5 istället. Tyvärr vart testerna av vb5 förhastade och det intryck vi fick av vb5 var att det såg och fungerade tillräckligt bra. Så istället för att gå till vb4 där vi för eller senare skulle behöva göra en ny migrering till annan version så togs beslutet att köra vb5 istället. Vilket vi tyvärr nu får lida för.Jocke;n202491 said:Jag vet att det var lite bråttom vid bytet, efter som gamla forumet var millimeter från döden, men hur hamnade vi egentligen i nått så trasigt som det nuvarande forumet?
Såg det ut som guld och gröna skogar när man googlade på den tiden, för jag får bara fram gnäll och problem om jag söker på vBulletin 5 idag - så det tycks ju inte funka för nån annan heller?
Jag försöker inte hitta nån "skyldig", jag bara undrar hur tankarna gick.
Tja...Måns;n202515 said:Men nu ska man alltså tillbaka till vb4 för att sedan hitta en ersättare till det? Låter lite som linje 3 i kärnkraftsomröstningen; "Vi ska avveckla men först ska vi ÖKA!!!"
Vad vi än byter till är det bara temporärt.i det långa loppen.Måns;n202515 said:Men nu ska man alltså tillbaka till vb4 för att sedan hitta en ersättare till det? Låter lite som linje 3 i kärnkraftsomröstningen; "Vi ska avveckla men först ska vi ÖKA!!!"
Många forum följer samma design och användartänk, så de påminner om varandra på samma sätt som att en Volvo kombi, en WV Golf, och en Trabant påminner om varandra, då de alla är bilar. Men det betyder inte att vilken bil som helst matchar de krav man har.andersb80;n202607 said:Typ 76 % av alla sidor på webben har ju ett forum, ofta ser de likadana ut men funkar. Antar att det är någon standard man köpt. Varför duger inte det? (tänker på forum som det Fria Ligan har t.ex.)
Det enda som är evigt är allts förgänglighet...Rymdhamster;n202611 said:Vad vi än byter till är det bara temporärt.i det långa loppen.
Min plan är att gå över till vB4 och sen sitta på den plattformen så länge det bara går. Under tiden ska vi förbereda oss inför en eventuell framtida ny plattform, så att det inte blir så paniskt som vid förra bytet.Måns;n202515 said:Men nu ska man alltså tillbaka till vb4 för att sedan hitta en ersättare till det? Låter lite som linje 3 i kärnkraftsomröstningen; "Vi ska avveckla men först ska vi ÖKA!!!"
Ah! Jag fick uppfattningen att "vB4 will automatically destruct in T minus 5 minutes". Men då är jag nöjd.Magnus Seter;n202629 said:Min plan är att gå över till vB4 och sen sitta på den plattformen så länge det bara går. Under tiden ska vi förbereda oss inför en eventuell framtida ny plattform, så att det inte blir så paniskt som vid förra bytet.
/M