Nekromanti Klan fokus: Giovanni

God45

#PrayersForBahakan
Cogitare said:
Ah, där ser man. Tur att alla blodslinjer i Requiem inte är canon så man kan ta med några som man gillar och skippa resten så man inte fyller sin setting med olika former av nekromanti-vampyrer :gremsmile:

Cog.
Det gäller väldigt mycket att inte ta in för många bloodlines, för då blir saker konstiga...

Vissa av requiem bloodlinesen är bara dumma. Alltså, riktigt, riktigt dumma. Som att de kan teleportera genom sina ghouls dumma.

Men sedan finns de bloodlines som de som kontrollerar institutioner med helig geometri som bara är awsome!

cogitare

Swashbuckler
Jag håller med om att blodslinjerna har skiftande kvalitet. Eller jag upplever det så. Vissa skulle jag aldrig ha med i en kampanj andra är totalt fyllda med AWESOME!

Det jag diggar hårt är just att de inte är canon. Gillar du inte Lynx så vet du att det inte kommer dyka upp en supercentral SLP som bara måste vara den blodslinjen. Ingen metaplot som "tvingar dig" ha med element som du tycker suger hästba**e.

Jag gillar generellt sett blodslinjer och hur de behandlas i Requiem. Ie. att du kan utvecklas från din klan och att de grova stereotyperna kan ändras till en mängd olika variationer samt att du har ganska bra regler för hur du skall gå till väga för att skapa egna. Bra skit i min bok :gremsmile:

Cog.

Ymir

Liten kantbaron
Överlag finns det nästan för många necromantiker i Vampire: The requiem. Det rör sig om fem eller sex publicerade bloolines eller så.
Haha, The Masquerade har fler: Cappadocians, Giovanni, Lamia, Nagaraja, Samedi, Harbingers of Skulls (Cappadocians), Mla Watu (Cappadocians), Infitiores (Cappadocians) + eventuellt aztek- och skotte-varianterna av Giovanni. (En försonande faktor är dock att hela högen utom kanske Nagaraja härstammar från Kappadokierna...)

Och då har vi inte räknat nekromantikerna i Mage och KotE och Mummy (duh), som uppgår i ytterligare en hög.

Men vem bryr sig? Nekromantiker är ju awesome.

God45

#PrayersForBahakan
Ymir said:
Överlag finns det nästan för många necromantiker i Vampire: The requiem. Det rör sig om fem eller sex publicerade bloolines eller så.
Haha, The Masquerade har fler: Cappadocians, Giovanni, Lamia, Nagaraja, Samedi, Harbingers of Skulls (Cappadocians), Mla Watu (Cappadocians), Infitiores (Cappadocians) + eventuellt aztek- och skotte-varianterna av Giovanni. (En försonande faktor är dock att hela högen utom kanske Nagaraja härstammar från Kappadokierna...)

Och då har vi inte räknat nekromantikerna i Mage och KotE och Mummy (duh), som uppgår i ytterligare en hög.

Medan nekromantiker är awsome så måste jag fortfarande hävda att NWOD har fler av dem :gremwink: Nwod har Geist, vilket är ett spel helt om nekromantiker, i nya mage är 1 av 5 magiker nekromantiker och changelings har en nekromantiker faktion och darklings som är en massa nekromantiker.

Jag vill nästan köra ett crossover spel med en nekromantiker av varje sort nu...

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Cogitare said:
Ah, där ser man. Tur att alla blodslinjer i Requiem inte är canon så man kan ta med några som man gillar och skippa resten så man inte fyller sin setting med olika former av nekromanti-vampyrer :gremsmile:

Cog.
Det gäller väldigt mycket att inte ta in för många bloodlines, för då blir saker konstiga...

Vissa av requiem bloodlinesen är bara dumma. Alltså, riktigt, riktigt dumma. Som att de kan teleportera genom sina ghouls dumma.

Men sedan finns de bloodlines som de som kontrollerar institutioner med helig geometri som bara är awsome!
Det där lät ju jättetufft.

Recca

Femme Fatale
Ymir said:

Lamia borde inte räknas. De har en necromancypath som inte har något med nekromanti att göra förutom vad namnet anger. Då blir det ju som att alla vampyrer kan vara nekromantiker bara för att de kan lära sig necromancy. Det är ju inte inskrivet i Lamia-historiken att de är nekromantiker alls. Måste inte en nekromantiker åtminstone hålla på med nekromanti i nån traditionell mening.

Det sagt. Jag gillar lamias jättemycket. Min favvo-mini-klan.