Nekromanti Klan fokus: Tremere

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
God45 said:
Personligen ser jag en väldigt svar klansvaghet som en ursäkt att ge dem visioner av att ha tre ögon och grejer när salubris blir inblandade...
Vad pratar du om? Det är Salubri som har tre ögon, inte Tremere. Vampyrer av hus Tremere kan däremot identifiera Tremere antitribu (de som har deltagit i Vaulderie) genom något slags magiskt märke i pannan.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,529
Mukwa said:
God45 said:
Personligen ser jag en väldigt svar klansvaghet som en ursäkt att ge dem visioner av att ha tre ögon och grejer när salubris blir inblandade...
Vad pratar du om? Det är Salubri som har tre ögon, inte Tremere. Vampyrer av hus Tremere kan däremot identifiera Tremere antitribu (de som har deltagit i Vaulderie) genom något slags magiskt märke i pannan.
Ja men Tremere är en klan och inte bara en blodsline pga att Tremere diableriserade Saulot.

Och Saulot har kanske eller kanske inte tagit kontroll över Tremere beroende på vilket Gehenna scenario man kör. Så Tremere har kapat Goatrix kropp medan Saulot styr klan Tremere.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Men det coolaste är detta:

Klangrundaren Tremere befinner sig i Goratrix kropp, Tremeres fd högra hand och förrädare till hus Tremere. Tremeres kropp besitts i sin tur av Saulot (klan Salubris klangrundare) och Goratrix själ är fängslad i en spegel.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,529
Mukwa said:
Men det coolaste är detta:

Klangrundaren Tremere befinner sig i Goratrix kropp, Tremeres fd högra hand och förrädare till hus Tremere. Tremeres kropp besitts i sin tur av Saulot (klan Salubris klangrundare) och Goratrix själ är fängslad i en spegel.

Du var ungefär en minut för långsam :gremwink:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ninjad indeed...

Men att Tremere är en klan säger ingenting rent fysiskt. Det är bara makt och status för att de andra (Camarilla-)klanerna ska acceptera dem. Blodslinjer har också klannackdelar, ofta påminner de om originalklanens, men inte alltid.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,225
Location
Lund
Recca said:
En del av pathsen är mycket riktigt fusk. Framförallt tänker jag på Focused mind-pathen. Femman där är helt sjuk. Finns några väldigt fubbiga ritualer också.
Fullständigt medhåll. Allt som har med Thaumaturgy att göra bör man som SL se över ordentligt för det kan vara riktigt riktigt 'abusive'. Thaumaturgy är en cool grej tycker jag men implementationen känns sådär på sin höjd.

Cog.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,225
Location
Lund
Mukwa said:
Also är det den tråkigaste klannackdelen ever också... eftersom de inte har någon alls. De är bundnda till klanen, men det blir de med initiationsriten, inte embrace. Byt.
Ja, den klannackdelen sög hårt. De har ändrat den i V20 till att man lättare blir blood bound till någon (2 sippar istället för 3).

Själv husreglade jag det till att de fick betala 2 blod för att vakna upp vid skymningen. Tyckte den funkade bra.

Cog.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cogitare said:
Mukwa said:
Also är det den tråkigaste klannackdelen ever också... eftersom de inte har någon alls. De är bundnda till klanen, men det blir de med initiationsriten, inte embrace. Byt.
Ja, den klannackdelen sög hårt. De har ändrat den i V20 till att man lättare blir blood bound till någon (2 sippar istället för 3).

Själv husreglade jag det till att de fick betala 2 blod för att vakna upp vid skymningen. Tyckte den funkade bra.

Cog.
Lättare blood bound är ju oxo riktigt mesigt... Dock så måste jag säga att jag inte riktigt gillar hur blood bonds funkar i oWoD. Det ska jag starta en tråd om. :gremtongue:
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,738
Location
Helsingborg
Cogitare said:
Mukwa said:
Also är det den tråkigaste klannackdelen ever också... eftersom de inte har någon alls. De är bundnda till klanen, men det blir de med initiationsriten, inte embrace. Byt.
Ja, den klannackdelen sög hårt. De har ändrat den i V20 till att man lättare blir blood bound till någon (2 sippar istället för 3).

Själv husreglade jag det till att de fick betala 2 blod för att vakna upp vid skymningen. Tyckte den funkade bra.

Cog.
Fast den riktiga nackdelen med att vara Tremere är att man är Tremere, en klan av vampyrer som är hatad och avskydd av i princip alla andra som diablerister och fake-vampyrer. Om detta inte är en tillräckligt stor nackdel så gör du inte ditt jobb som spelledare med att göra livet förjävligt för Tremere vampyrer.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,225
Location
Lund
Cybot said:
Fast den riktiga nackdelen med att vara Tremere är att man är Tremere, en klan av vampyrer som är hatad och avskydd av i princip alla andra som diablerister och fake-vampyrer. Om detta inte är en tillräckligt stor nackdel så gör du inte ditt jobb som spelledare med att göra livet förjävligt för Tremere vampyrer.
Nä, det tycker inte jag. Alla former av nackdelar som är upp till SLs godtycke kan bli allt från i det närmaste ospelbart till helt icke-existerande i spelet. Är min erfarenhet.

SL har tillräckligt mycket att stå i, generellt sett, än att han skall komma ihåg att göra livet surt för Tremeres (vilket jag tycker är en något dodgy inställning till att börja med men alla har olika syn/tolkning av settingen så...).

Personligen ser jag hellre regeltekniska nackdelar över settingkopplade sådana som sedan är upp till SL att se till att de blir tillräckligt "hårda".

Cog.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hatad, avskydd... välbehövd är nog egentligen ordet du söker. Camarillan hade inte klarat sig utan deras väktare. I Camarillan är klan Tremere förvisso fruktade, men de har oftast liknande eller samma status som Ventrue och Toreador i staden. Det är inte direkt skottpengar på dem.
 
Top