Nekromanti Klan fokus utvärdering

God45

#PrayersForBahakan
Men först: Klan fokus: Salubri och Baali

De här två klanerna får vara special fall. Jag har aldrig spelat eller spellett en grupp där en medlem av varken klan Salubri eller klan Baali ingått. Detta gör att jag naturligtvis inte kan vara rättvis i min bedömning av de båda klanerna. Jag kommer alltså inte skriva om dessa två klaner. Om ni känner att ni vill skriva ett klan fokus om en eller båda av dessa två klaner så skulle jag verkligen uppskatta det.

Utvärdering: För att förbättra formatet på mina fokus trådar kommer jag behöva feedback från er här på forumet. Vad har ni tyckt om i upplägget, vad har ni inte tyckt om och vad kan jag ändra för att göra trådarna bättre?

Jag vill ha kommentarer och feedback på innehållet, upplägget, formatet, vilka bilder jag valt, vilka låtar jag valt, är det en bra ide att ha låtar och bilder? Är det inte en bra ide?

Berätta vad ni tycker så att jag kan förbättra mina trådar.

Betyder det här att klan fokus är över? Ja, för tillfället. Men Bloodslinje fokus kanske kommer återkomma i framtiden. Nästa projekt är Fantasyras fokus så håll ögonen öppna för det :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tycker att det varit riktigt, riktigt bra. Jag har inte läst, och kommer inte att läsa, allt som släppts till Vampire, och jag kommer antagligen inte bry mig så mycket om kanon när jag spelleder heller. Men det är mycket intressant att få ta del av dina och andras erfarenheter kring hur klanerna kan "göras" och gestaltas, vilka fallgropar som finns, och så vidare.

Så kudos! Jag kommer definitivt att ha användning för trådarna i mitt spelledande.

Jag tycker att formatet varit bra överlag, får jag väl säga. Sen är ju grejer som vad man "inte vill se igen" subjektivt, men även om man inte håller med så är det ju bra att se hur det kan göras s a s.

Tyvärr kan jag inte vara mer kritisk än så =)

God45

#PrayersForBahakan
Tack :gremsmile: Det är riktigt trevligt att höra :gremsmile:

Jag vill också passa på och tacka alla som bidragit med sina egna åsikter och erfarenheter i trådarna. I många fall har era erfarenheter och åsikter fått mig att vilja gå tillbaks och skriva om mina trådstarter.

cogitare

Swashbuckler
Som krank så har jag inte läst allt men tycker det varit roligt att fundera lite på Masquerade igen efter många många års uppehåll i spelandet till förmån för Requiem och andra spel.

För min del mest nostalgi och att fundera lite på varför jag tyckte ditten eller datten om en given klan.

Den själviska delen av mig tycker det är lite synd att det inte finns lika mycket fokus och intresse för nWoD och Requiem som det verkar finnas för oWoD och Masquerade här på forumet men det får jag väl leva med antar jag :gremwink:

Cog.

Johan K

Gammal & dryg
Berätta vad ni tycker så att jag kan förbättra mina trådar.
Jag tycker att det upplägg du haft på det här har varit enkelt, strukturerat & informativt. Så för min del så får du gärna fortsätta på samma tema.
Jag personligen har lärt mig ett & annat matnyttigt om det hela, tack vare dina trådar.

MvH Johan K

Mundo

Myrmidon
Jag har läst alla trådarna och tycker att det är mycket najs, inte bara med texten om klanerna utan framförallt att läsa vad alla tycker om de olika klanerna etc.

Ska man vara lite gnällig så var det lite för mycket "sexy lady" bilder på bilderna du valt, men each to their own.

Jag hade gärna gjort något liknande med andra rollspel, om inget annat så bara för att få höra vad folk tycker om olika organisationer/etc i olika rollspel.

Mukwa

Swashbuckler
Jag har läst alla och initiativet är kalas! Jag skulle vilja se lite mer sakliga poster (tänk kortare sammanfattningar) och sedan fylla på med olika spelexempel där klanen har kommit fram. Låtarna känns överflödiga, men bilder uppskattas (även om jag håller med föregående talare att bilderna inte riktigt hållit särskilt hög klass ur genusperspektiv).

Inspirerad av dina klanposter tänkte jag dra igång Dagens disciplin där vi kan dissikera uppbyggnader och fundera på hur de bättre kan balanseras och göras intressanta. Finns intresse för det?

ThemVSyou

Veteran
Nu har jag inte riktigt läst alla förutom Brujah, Gangrel och Tremere, tyckte dock det var ett riktigt trevligt intiativ bilderna va bra och musiken passade också Någon direkt kritik har jag inte att framföra, ser framemot ditt fantasy ras fokus

God45

#PrayersForBahakan
Inspirerad av dina klanposter tänkte jag dra igång Dagens disciplin där vi kan dissikera uppbyggnader och fundera på hur de bättre kan balanseras och göras intressanta. Finns intresse för det?
Det här låter supercoolt :gremlaugh: Kör hårt!

Sodivra

Champion
Jag har läst alla klantrådarna. Jag vill egentligen bara ha längre inlägg. Mer anekdoter, mer lore, osv. Speciellt gillar jag bra koncept / koncept jag aldrig vill se igen. Jag har aldrig spelat Vampire, men tycker att det är kul att läsa.