Nekromanti Klantig!

Big Marco

Läskig
Igår satt jag och sprättade upp plastboxar med McFarlane-figgar med en schysst kniv. Medan jag sprättar upp en av de sista så tar jag i lite får mycket, bladet slinter, flyger iväg över bordet och rakt in i ... min laptop...!

Den överlevde, men är numera märkt för livet.

Så, vad är era värsta klantigheter på sistone?

magoo

Hero
Länge sen...

på sistone har jag varit ganska ickeklantig, men min värsta klantighet är följande:

Jag hade brutit foten, satt uttråkad hemma någon av de första dagarna och grubblade på dagens middag. Eftersom det fanns tid för långkok bestämde jag mig för att koka en höna - vår standard-billiga studentmat, himla gott dessutom. När hönan hade kokat sina 3 timmar var det dags att fiska upp den ur grytan. Inte helt lätt när man är nybörjare på kryckor.

Jag vinglade omkring och lyckades tappa hela grytan på golvet så att skållhet fet buljong stänkte ut och hönan gled iväg som ett bowlingklot efter parketten. Att gå med kryckor blir ännu svårare när golvet är täckt av fett kan jag meddela, så jag gjorde några rovor och skadade min skadade fot lite till.

Min katt tyckte att klantigheten var det bästa som hänt, för han fick slicka hönsfett från golvet i flera dagar.

Lärdom nr 1: Krångla inte till saker mer än nödvändigt.
Lärdom nr 2: En 5 liters-gryta kan innehålla uppmot hundra liter hönsbuljong.
Lärdom nr 3: Hönsbuljong som sprids över ett golv kan kladda in oanade ytor, även i andra rum.

Foggmock

Myrmidon
Jag skar mig på en plåtbit i min nya dator när jag fick mecka lite (själva strömbrytaren i powerknappen lossnade så att den åkte in i datorn) och blodade ner sidopanelen, frontpanelen och min soffa. Detta märkte jag givetvis efter all skada redan var skedd och inte exakt när jag skar mig.

Feuflux

omjonasson.se
Re: Länge sen...

Haha, underbara lärdomar (och resten av texten med). :gremlaugh:

Själv är jag bara lite allmänt klantig... så det går inte att skriva nåt direkt kul om det. Jag är oerhört bra på att lyckas få en del ris, makaroner eller vad jag nu mäter upp att hamna på golvet. Fast jag verkar ha blivit bra på det där på sistone.

Kan ta en kort historia (förvisso snarare om tankspriddhet än) om klantighet. En morgon när jag var, hmm, ovaknad och skulle fixa frukost så hällde jag upp fil i en tallrik och öppnade sedan skåpet där müslin stod. Jag plockade fram ett paket jag tydligen tyckte såg passade ut och hällde upp. Tittade sedan efter och såg att jag hällt makaroner i min fil. Det var lite för svårtuggat för min smak...

Gastono

Hero
Elgitarrer alltså...

Haha, makaroner och fil gillar vi :gremlaugh:

Det dummaste jag gjort på sistone är en liten sak jag gjorde i min replokal för ett tag sedan.
När vi kom till replokalen så ser vi en ny 40W fender förstärkare (en riktig feting med andra ord).
Jag började dregla och pluggade genast in elgitarren, slog på den men inget hände.
Jag kontrollerade inställningarna och märkte felet (trodde jag)... Volymen stod på noll på båda volymknapparna.
Sakta höjde jag volymen på båda tills det inte gick längre men fortfarande inget ljud.
Sedan tittade jag på min elgitarr - den volymknappen stod på noll så det var inte så konstigt att det inte hördes något.
Mycket sakta höjde jag den till max men fortfarande inget ljud.

Så, läget är följande - alla inställningar på en riktigt fet förstärkare som är inpluggad står på MAX och det hörs inget.

Men PLÖTSLIGT SÄGER DET SCCCCHHHHAAABLLLLAAAAMMM och förstärkaren börjar fungera.
Jag som står precis framför den hoppar 18 meter upp och resten av bandet kastar sig ner bakom sina instrument för att ta betäkning.
Jag håller handen över strängarna så att de inte rör sig men minsta tusendel av en milimeters rörelse fångas upp av den jävla förstärkaren och det bröllar i säkert < överdrift >70000 decibel< /överdrift > innan jag får av den :gremlaugh:
Så, en stor förstärkare med alla 3 volymknappar på max ger ifrån sig sin klara ton på mitt ansikte... :gremsmile:

Det visar sig att det var en seg rörförstärkare som behövde "värma upp" innan den fungerar... :gremtongue:

Men men, nu vet jag det...

Hjalle

Swashbuckler
Ketchup

Jag och ketchupflaskor går inte ihop. Det har hänt många gånger att jag sprutat ketchupen i glaset i stället för på tallriken, speciellt i skolan, och jag är nära att göra det varje gång jag är nära en ketchupflaska. Det är helt enkelt en mental spärr för mig att man inte ska ha innehållet i en flaska i ett glas.

-Hjalle, ketchupläsk, mums!

Bunny

Crazy like a fool
Jag har två korta historier. Den ena handlar om att skära med en schysst kniv, den andra om att hälla fel sak på fel ställe (på så sätt kan jag relatera båda till dumheter andra redan skrivit om). Jag bifogar en sensmoral till båda, så att även de dummare forumiterna kan ta till sig:

I skarpaste laget: När jag kom hem från Kenya förra vintern var jag fasligt stolt över min nyinbytta masajkniv med en längd på 40 cm. Den gick att använda till allt, tyckte jag, så när jag fick ett par rollspelsprodukter hemskickade till mig så skulle jag absolut öppna kartongen med min fina kniv. Det var asenkelt - man la eggen mot kartongtejpen och sedan gjorde tyngden och skärpan sitt, sedan var det bara att knycka till med handleden så var kartongen öppnad. Givetvis visade det sig att även huden på mitt ena pekfinger var rejält uppläkt. Med visst stolthet kunde jag ändå konstatera att klingan varit så skarp att jag knappt hade märkt något utan först uppmärksammat det då det dök upp konstiga bloddroppar på de fina rolspelsböckernas pärm...
Sensmoral: Det är helt ok att vara stolt över sin kniv, men alla knivar bör inte användas till allt - speciellt inte de som är anpassade efter djungelförhållanden.

Samtal på heta linjen: Man bör inte laga mat och prata i mobilen samtidigt. Det fick jag lära mig då jag var inne i ett intensivt samtal med en vän och skulle koka makaroner samtidigt. Sådan simultankapacitet borde man ha att man klarar av att koka sina makaroner ordentligen även om så någon får hjärtinfarkt i närheten, men givetvis blev någonting fel. När jag sedan skulle äta upp dem så smakade de fasligt sött, och när jag kikade efter hade jag misstagit saltpaketet med det likartade sockerpaketet. Jag hade sockrat mina makaroner. Det smakade amerikanskt på något sätt.
Sensmoral: Oavsett hur enkel mat du lagar så kan någonting alltid gå fel, kom ihåg det.

Johan K

Gammal & dryg
Har som tur är lyckats kalra mig ganska länge nu, utan att klanta mig något större.
Det enda är väll att jag lyckats snubbla över mina egna fötter vid nått tillfälle.. :gremcrazy:

MrG

Swashbuckler
Förberedelser av nyårsmiddag, hackar morötter och halva tumspetsen... men det är ju en dryg vecka sedan så snart är det nog dags för nästa :gremfrown: