Elgitarrer alltså...
Haha, makaroner och fil gillar vi
Det dummaste jag gjort på sistone är en liten sak jag gjorde i min replokal för ett tag sedan.
När vi kom till replokalen så ser vi en ny 40W fender förstärkare (en riktig feting med andra ord).
Jag började dregla och pluggade genast in elgitarren, slog på den men inget hände.
Jag kontrollerade inställningarna och märkte felet (trodde jag)... Volymen stod på noll på båda volymknapparna.
Sakta höjde jag volymen på båda tills det inte gick längre men fortfarande inget ljud.
Sedan tittade jag på min elgitarr - den volymknappen stod på noll så det var inte så konstigt att det inte hördes något.
Mycket sakta höjde jag den till max men fortfarande inget ljud.
Så, läget är följande - alla inställningar på en riktigt fet förstärkare som är inpluggad står på MAX och det hörs inget.
Men PLÖTSLIGT SÄGER DET
SCCCCHHHHAAABLLLLAAAAMMM och förstärkaren börjar fungera.
Jag som står precis framför den hoppar 18 meter upp och resten av bandet kastar sig ner bakom sina instrument för att ta betäkning.
Jag håller handen över strängarna så att de inte rör sig men minsta tusendel av en milimeters rörelse fångas upp av den jävla förstärkaren och det bröllar i säkert < överdrift >70000 decibel< /överdrift > innan jag får av den
Så, en stor förstärkare med alla 3 volymknappar på max ger ifrån sig sin klara ton på mitt ansikte...
Det visar sig att det var en seg rörförstärkare som behövde "värma upp" innan den fungerar...
Men men, nu vet jag det...