Ok jag lovade ju att utveckla min lista från förra rundan.
Inlägget här Några utropstecken där var hur
@Brynolf kom högt upp i misstankegrad och att jag misstänkte Fjodor och Biobunker.
Den var nog rätt kass, den där listan, men nu vill jag göra en längre sammanställning av deltagarna och min syn på dem.
Från rött till grönt:
1 Andersson
Min röst ligger där så inte så konstigt kanske, men nu har jag i syndens sista timme börjat vackla. Andersson skriver massa bra stuff och min hypotes verkar inte hålla. Det mest röda är hur Sidd slank undan med hjälp av Andersson bland andra. Näst mest rött är just kopplingen mellan Sidd och Andersson.
2 Rasmus (NY!)
Livet IRL kan vara hektiskt och inte minst för Rasmus. Men jag tycker ändå att den här rundans TVÅ inlägg sticker ut. Jag får också lite ont i magen över att vad jag tolkar som duktiga bybor som sliter hårt verkar gåvor varandra, medan ulvarna chillar i bakgrunden.
3 Sidd
Sidd är kubansk med, men skulle absolut kunna placeras högre. Här vimlar det av ulv-tells vilket många påpekat. För att lägga ved på den brasan kan jag säga att det vore typiskt Sidd att ha ihjäl Biobunker och på så sätt försätta mig i dålig dager. Dessutom undrar jag om ulv-Sidd faktiskt försöker få fram powerroller genom att diskutera (dans)förmågor så klumpigt? Han har upprepade gånger velat få det bekräftstxstt alla har samma som han.
4 Vimes
Vimes är bra och jag har hela tiden tänkt att han mest har blivit utnyttjad som ”nyttig idioti” av andra. Men han spelar också ganska orytmiskt och otypiskt: hur ser hans spel kring Sidd i R1 ut egentligen?
5 Brynolf
Här har jag nog missat en hel del, men om jag blir nattmördad eller utröstad vill jag att ni verkligen kollar den här killen. Snacka om att vara slick-ulv, som i senaste partiet?!
6 Hägerstrand
Jo men bra! Jag kan få Pippi på Hägerns logiska teorier (7WA?!), men tycker att Hägern balanserat bra här. Att hans resonemang har skönhetsfläckar stärker bara hans byboighrt tycker jag.
7 Anthrox
Alltid en klippa. Bra, pedagogisk och med driv. Jag brukar bli misstänksam mot folk som creddar mig (det känns inställsamt) men inte här. Också Anthrox har balanserade åsikter och driver på spelet.