Tackar
@Waterhouse för Varulvslir och grattis till Ulvarna
@Brynolf @Basenanji @Hägerstrand
Det här var klurigt för byn precis som det ska vara.
Att första mordet skedde på dansgolvet var förstås dödsstöten för att byn skulle våga sig ut där igen och hitta Väktarförmågan.
Sån spelmekanik är rolig att klura på.
Siarna hade behövt kliva fram direkt i R2 för att rädda vad som räddas kan efter den dåliga starten.
Hur tänkte Sidd då?
R1: Kör i vind. Gräv å peta på allt som dyker upp nu när du är vanilj-bybo, det gör inget om du blir nattmördad eller drar på dig skit (obs bli inte utröstad) bara det rör på sig så mycket som möjligt. Ingen ulv ska få en lugn stund.
Tyckte direkt att Basse var tokkröd: förvånad över att ingen annan påpekade det.
Hägern kändes lurig med ömsom scumma poster växlat med byboiga.
Brynolf flög helt under min radar, stabilt och lugn utan att hamna i hetluften alls.
Förstår att det är lite snurrigt från mig ibland, sorry byn.
Mitt första gräl med Anthrox tycker jag ändå jag hade rätt om: Jag hade Förmåga: Dans. När jag fick mitt PM så tänkte jag: jaha det var ju inte mycket att ha eftersom det var nåt som beskrevs i startposten. Därav tänkte jag att det kanske var nåt som jag kunde använda för att typ blockera andra spelare med. Att alla skulle ha det var inte självklart. När Anthrox direkt skriver ”Jag har ingen förmåga…” hugger jag alltså direkt å ligger på för jag är inne i förhoppningen att det skulle vara en ulv som inte tänkt på exempelPMet i startposten. Tackar
@Anthrox för visat tålamod och efter ett tag så var jag rätt övertygad om att du var grön pga ditt idoga byboiga jobb för att gräva efter ulvar
Vidare så landade jag äntligen rätt vad gäller Vimes (som fick överleva flera rundor?) som grön
Bra spelat
@Vimes (hoppas det blir ok med damen å livet). Mitt paktförslag mellan oss 3 hade blivit starkt.
Det här med outning av fluff är svårbedömt när man inte ser nån vitts med det. Därav låg jag lågt i början i den diskussionen och blev förvånad när folk började släppa på bromsen och det vart ju övertydligt att det fiskades efter Yrken-Status alldeles för tidigt och iom
@BiobunkerVII outade sitt och jag hade stort drev mot mig så var det bara att desperat-outa med risk för att ulvarna skulle ha nån förhandsinfo.
Undrar vilka bybor som kunde styrt upp mer här med Siar-info?
Lite nöjd med min tes ”2 RÖDA i kö: (kan inte vara ulvar tillsammans)” som faktiskt stämde.
Sen med 4-0 till ulvarna å snajp-förlust så vart det alltså hatten av till Ulvisarna.
Kanske var DJ Flyrnooobs sista gig men hoppas WH kör igen!
Fridens /Daniel