Re: Kk (ot)
I grund och botten så måste jag alltså lita helt och hållet på den jag har sex med, och den grad av tillit hyser jag bara mot någon jag älskar och som älskar mig tillbaka.
...och det är därför mina två KK:s är mina bästa vänner. Jag har så pass mycket våldsam skit i bagaget att jag måste VETA med 100% säkerhet att personen i sängen emd mig accepterar ett nej oavsett när det kommer, oavsett hur kåt hen är, oavsett helt enkelt. Eftersom mina vänner bryr sig om mig som person även på ett icke-sexuellt plan så vill de inte utsätta mig för fler trauman. Därför kan jag också lita på dem.
Däremot så har jag aldrig riktigt förstått kopplingen mellan sex och romantisk kärlek... Jag förstår och accepterar att det är så många människor känner, men jag känner det inte själv. När min sambo och förlovade har sex med andra så klappar jag honom på ryggen och frågar flinande hur det var. Han är också nyfiken på vad jag gör i sängen med mina KK:s och i den mån de inte har bett mig hålla käften så pratar jag gärna om det.
Jag försöker inte propagera för att alla skulle vara lyckligare med öppna förhållanden. Jag tror starkt på att alla människor är individer och själva måste bestämma hur de vill leva sina liv, samt att de själva vet bäst hur de vill/måste ha det för att må så bra så möjligt. Men eftersom monogami är det vanligaste i dagens läge och vi icke-monogama oftast ses på som minst sagt lite märkliga och "fel ute" så är jag gärna öppen med och pratar om hur jag själv tänker, känner och förhåller mig till sex och relationer.
Jag dör sexuellt i monogama förbindelser. Jag tappar lusten, känner mig fängslad och livet tappar långsamt färg tills jag lever i en total gråskala. Jag behöver variationen och spänningen i att upptäcka en ny människa sexuellt, utforska, leka och lära känna en ny människas kropp, på samma sätt som jag behöver söka mig tillbaka till gamla älskare och älskarinnor och njuta av den mysiga tryggheten med dem, ungefär som när jag ser om en riktigt bra film.
För mig är kärlek frihet. Jag älskar min sambo och därför vill jag att han ska ha friheten att göra som han vill. Jag vill vara någon som inspirerar honom, inte någon som håller honom tillbaka. På samma sätt är han min livskamrat. Inget sex i världen med andra människor kan väga upp att det är vi som valt att dela liv, lägenhet och katter.
Jag vill än en gång lägga in brasklappen att mitt tal ovan inte ska ses som något argument för att min och Mats relation är "bättre" eller "sämre" än monogama relationer. Det är bara en förklaring på hur jag fungerar och tänker, och kan ses som ett exempel på tankar och känslor man kan ha när man väljer att leva utanför den sexuellt monogama normen.