Nekromanti Klichéer som faktiskt stämmer

Dewil

Skrivbordsgeneral
Läkares handstil

Alla läkare har faktiskt precis så oläslig handstil som ryktet säger. I läkarutbildningen ingår nämligen en obligatorisk fempoängskurs, f'låt, sjuochenhalvpoängskurs i Oläslig Handstil.

Övrig vårdpersonal, vilka som bekant har lägre status, måste lära sig färdigheten Tyda Läkares Handstil helt på egen hand utan att få några högskolepoäng för mödan.

Dewil, som egentligen ville skriva något om V:are och betong

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: Angående SMS-dumpningar

"Du lade ju faktiskt upp för det. :gremgrin:"

Jag vet,. Får väl bjuda på den då.

"geografiskt avstånd är inte det enda avståndet, see. "

Nej, men det är ett av väldigt fåtaliga ursäktande anledningar. Chickenwuss beteende å andra sidan är det inte (iallafall inte i min bok)...

Vavva

Swordsman
Snacka ut

Typ så, ja.

När ett förhållande tar slut så vill jag verkligen reda ut allt. Jag vill veta vad som gick fel, hur den andre känner, om den upplevt samma sak som jag och, om möjligt, få dumpet att bli ganska ömsesidigt. Jag tror att man lämnar färre variga sår efter sig på det viset.

För mig är förmågan att prata om och reda ut relationsproblem en fråga om mognad och mod. Även om relationen är död så kan det enkla att förstå varandra och se hur allting hängde ihop känslomässigt göra att det läker snabbare, att den destruktiva bitterheten rinner av. Med lite tur kan man sen gå vidare i livet lite klokare och lite erfarnare.

Det kan vara svårt att få den kontakten på något annan sätt än IRL, telefon är i så fall det näst minst dåliga.

Magnum_UBBT

Warrior
Re: Läkares handstil

Det är välle egentligen inte så konstigt. Har man tillgång till fri läkarsprit på jobbet så blir det som det blir med handstilen.

Färdigheten tyda läkares handstil kan bytas ut mot tight sjuksysterdräkt, uppknäppt blus eller dyrl. Dom gör ju ändå ingenting på jobbet.

Sanjuro

Warrior
Re: Mer klichédumpning:

Den är galet störd. Jag vill bara skrika:

"I've got enough friends!"

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Läkares handstil

Jag har nu inte någon scanner ikopplad här. Annars hade ni fått se prov på min handstil, vilken när jag antecknar är precis så oförståelig som här hävdas. Uppenbarligen är jag en naturbegåvning.

Feliath

Swashbuckler
Fast jag brukar vara så tråkig. som te.x att lungt och sansat förklara fördelarna med att förhindra onödiga utsläpp av diväteoxid...
Så det är du som brukar stå på Plattan och ropa Blandaren! Köp Blandaren!

/Feliath — Finfin tidning

Dewil

Skrivbordsgeneral
Vi kan väl vara vänner...?

"Det är nog bäst att vi bara är kompisar."
Ha! Jag har lärt mig den hårda vägen att "Vi kan väl vara vänner?" betyder "Vi behöver väl inte vara ovänner?" vilket i sin tur betyder "Om vi någon gång, Gud förbjude, skulle mötas på gatan så kan vi heja men där går gränsen."

Apropå det, Rocky nr. 5.

Dewil

Coffe_Kanon

Swordsman
"Så det är du som brukar stå på Plattan och ropa Blandaren! Köp Blandaren!"

Det låter inte särskilt lungt och sansat... Men jag får väl erkänna, det är MOI som propagerar för Blandaren. KÖP BLANDAREN FFS!!!