Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Det är svårt att mäta klimattrender. >>>
Bra grundval för konspiration & katastrof-rollspel i nära framtid.
Bra grundval för konspiration & katastrof-rollspel i nära framtid.
Point taken. Konstruktiv kritik är bra.Sedan, angående just Anders Blixt, så skulle jag allra helst se till att han bara omprioriterade sin tid något. Han har alltid tid över att prata om Stalin, kommunister, historiska förebilder och sånt som inte har något direkt med rollspel att göra, vilket är tid som jag personligen hellre skulle vilja se användas i sammanhang med hans länkar för att presentera dem och berätta om hur han själv anser dem kunna användas i rollspel.
Så där gick det inte alls till. Det var ju Blixt som förklarade, och han tog sig all tid han behövde. Däremot ville han inte avslöja det av respekt för läsupplevelsens skull.Problemet illustrerades rätt bra den gången då Blixt rekommenderade en bok med en annorlunda syn på vampyrism, utan att berätta något endaste ord om denna syn. "Jaha, vad är det då som är annorlunda?" frågade folk. Det, förklarade Blixt, hade han inte tid att förklara. En annan kille kom in och sade att vampyrismen berodde på ett virus. Liksom, det tog lika lång tid för Blixt att berätta att han inte hade tid att förklara som det skulle ha tagit att ge själva förklaringen.
Yes, det behöver ju inte nödvändigtvis bli nån Suppressed Transmissions av det hela, men man kan ju få se en del spånande; man kan ju kombinera flera länkar om liknande grejer, t.ex. Det räcker med ett par meningar för att framställa en idé som man får men kanske aldrig kommer att använda men som någon annan kan ha nytta av.Personligen skulle jag inte ha något emot fler personliga kommentarer eller någon form av påstående som bjöd in till någon form av diskussion.