Nekromanti Klumpfotade misslor?

sassa

Veteran
Hej igen...
Vi har funderat över en sak angående misslor.
En av oss funderar på att spela missla i kommande äventyr, men en sak har fått oss att fundera. Hur kommer det sig att misslor inte får något + på rörlighet? Majoriteten av oss här tycker att det borde vara så, kanske med tanke på att de är så små och lätta. Någon som vet, eller kanske till och med har en trovärdig förklaring?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Misslornas berömda skicklighet vad gäller kok- och bryggarkonst torde säkert dra sitt strå till stacken. Misslorna uppskattar helt enkelt god mat och öl mer än de uppskattar förmågan att hoppa och springa bra.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Eller så är dom helt enkelt för söta när dom snubblar :gremwink:
MIsslor styrs helt ärligt inte av logik, utan snarare av gull- och mys-faktor.

/Naug, menar på att misslor inte uppfyller Eons sedvanliga inre logik

Hike

Veteran
Nja, man behöver inte vara mer "rörlig" för att man är liten.
Klart att dom kanske kommer igenom mindre hål än vad en människa skulle göra, men att dom skulle vara smidigare och snabbre än en vanlig människa?
Jag ser faktiskt inte någon anledning till detta. :gremsmile:

Kenzui

Warrior
Hej. Jag förknipar misslor med massa god mat och dryck samt en varm sommar dag på en stor solig äng, Där dom springer om kring och har kul! så jag ger dom faktiskt +1 i RÖR. fast jag ger ju kraggbarbarer +6 i STY så jag avgör själv vad jag tycker passar! om nån utav mina spelare är en fett och lat missla får han då inga plus i rör inte! så det beror lite hur resten av charen är!