Funderar på att skapa ett skadesystem där man slipper hålla reda på "livet rinner ur kroppen värden", för att i stället kunna bedömma skadenivån på en rollperson snabbt. Slippa slå en massa skadetärningar och i stället utgå från en snabb koll om skadan är låg, medel eller hög, beroende på hur lyckat färdighetsslaget är.
Skadenivåer avgör i sin tur hur svårt rollpersonen har att fortsätta strida, överleva och återhämta sig.
Några förslag på genomförande?
Finns det lämpliga system att kopiera och applicera på ett enkelt färdighetssystem?
Har en tanke om att kunna använda en anpassad kortlek för att dra/skapa slumpade skadenivåer.
Skadenivåer avgör i sin tur hur svårt rollpersonen har att fortsätta strida, överleva och återhämta sig.
Några förslag på genomförande?
Finns det lämpliga system att kopiera och applicera på ett enkelt färdighetssystem?
Har en tanke om att kunna använda en anpassad kortlek för att dra/skapa slumpade skadenivåer.