Kraetyz said:
Det är inte så mycket en klurighet som ett sätt att vara ett svin mot sina spelare, men kul är det! En annan (som jag gjort själv) är ett tomt rum med en spak. Det finns ALLTID någon i spelgruppen som vill dra i den. När spaken dras ner, försvinner golvet. Ramla.
//Kraetyz, ett svin ibland
Är själv spelledare och har så nästan alltid varit. Väldigt konstigt att alla spelare aggerar i stor sätt lika i en sån situation. Finns en spak så måstes det dras i den saten. Kosta vad det kosta vill..
Själv har jag kört en rätt svinig variant av ett fällrum som är uppbyggt som så att spelarna kommer in i ett fyrkantigt rum. När väl dörren stängs finns ingen utväg, och taket börjar sänkas. Centrerat mitt i taken finns ett cirkulärt hål som rymmer en lagomt välväxt spelare. Enda chansen att överleva är med andra ord att ställa sig i mitten av rummet, och låta sina vänner dö.
Trixet med det hela var att jag tidigare informerat/gett tips/hintat om att det gäller att vara hedervärd för att klara sig igenom det hela, och ställer man sig på ett säkert ställe och låter sina vänner dö är man ju inte speciellt hedervärd.
Nu blev det lite gnabb och så om den ända platsen som garanterade överlevnad, och övriga ställde in sig på att dö. Taket fortsatte sjunka, och de stackars spelarna lade sig platt på golvet. I cylindern stod den segervissa spelaren som nu skulle få klara av resten av äventyret själv, men fan så fel han hade.
I hans säkra lilla cylinder var fällan placerad. Den som var girigast på att leva var den som dog i detta rum. Taket som nästan nått golvet stannade av och påbörjade sin färd upp igen. I samma stund föll en stor sten/cylinderformad "spelkrossare" ner i nålet där den segervissa hjälten var placerad. Platt och död..
Taket återvände upp och en dörr öppnade sig.
Det gäller att våga offra sig för att överleva ibland.