Re: Namn och Sånt
Visst är det bra med bra fantasynamn, men det är faktiskt inte svårt att hitta på egna namn utan att fastna i slumpade namn av tidigare nämda art. Dessutom behöver vi inte fastna i en evig virvel av hundra nya namn tagna ut spel. Vad är det för fel att titta på vad en trakt tex är känd för och döpa den till något i den vägen??? Bara undrar och namn kan te sig oerhört löjliga ut, det är helt ok.
Att däremot rakt av plagiera namn mycket eller rakt av, kan få dåliga associationer, vilket gör mig glad att jag inte spelat Knights of Legends - jag kommer alltså inte associera till något inom spelet utan helt till den spelvärld grabbarna från Neogames Kreerat.
Jag gillar alltså inte att de (Marco?) stulit namnen, men däremot är det en underbara spelvärld som vi tar del av. Kanske det så här efteråt skulle kännas bättre om namn inte varit stulna, nu känns det lite småtaskigt, men inte värre än att jag kan svälja det. För spelvärlden i övrigt känns helt unik med de kända detaljer som gör en fantasyvärld till en fantasy.
Lady Silver Wolf