Nekromanti Knytkonvent med Nordnordost 16

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
The Daughters of Verona med sjalar.

Jo, de där sjalarna var rätt kul. Jag tror inte att de var en distraktion, utan bara gjorde spelet roligare.

Lite begränsad rekvisita för de som vill göra av händerna någonstans.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: The Daughters of Verona med sjalar.

wilper said:
Jo, de där sjalarna var rätt kul. Jag tror inte att de var en distraktion, utan bara gjorde spelet roligare.

Hear hear! Måste kolla var min röda barett hamnat, en hygglig proxy för Proteus’ fina huvudbonad!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Galet bra avrundning på konventet. Enhörning som bestämmare i WitchQuest är som … som katt i surströmmingstunna! En klockren matchning. Tror för övrigt gizmos porträtt av Fingo var helgens vassaste karaktärsspel.

Lustigt nog tror jag WitchQuest och OKULT, konventets två ytterligheter, var de spel som gav mig allra tydligast bild av hur saker och ting såg ut. I WitchQuest genom en minimalistisk beskrivning (Kiki, Luleå, 1950 som sagt) som direkt satte sig, och i OKULT genom en hel del målande landskapsmålande och ständiga kopplingar till bekanta platser i vår värld. Det var väl kanske det som var gemensamma nämnaren, att det anspelades på ställen jag sett eller kunde ha sett?

För övrigt ser jag att du skrivit spelrapporten med Irma kvar i huvudet så som du baktalar Branca!

RasmusL

Champion
DeBracy said:
För övrigt ser jag att du skrivit spelrapporten med Irma kvar i huvudet så som du baktalar Branca!
*Fu, Fu, Fu...* (japanskt och ondskefullt skolflickeskratt)

:gremsmile:

RasmusL

Champion
Re: The Daughters of Verona med sjalar.

DeBracy said:
wilper said:

Hear hear! Måste kolla var min röda barett hamnat, en hygglig proxy för Proteus’ fina huvudbonad!
Upp på scenen, på med kostymerna! Spela teater! IMHO the way to play tDoV!

gizmo

temporary sunshine
Jag tror min favoritbild från hela helgen måste vara Debbie-Branca som vandrar, blöt efter att ha fallit i vattnet, hår i droppande strån över ansiktet, med hängande axlar genom gatorna, drar bakom sig en trasig kvast, söndersliten av måsar, och har en klädnypa på näsan, medan hon bär, på långt utsträckt arm, en fet, surströmming-stinkande katt.
Någon av er som kan rita så bra, kan inte ni få ner det på papper?

RasmusL

Champion
gizmo said:
Jag tror min favoritbild från hela helgen måste vara Debbie-Branca som vandrar, blöt efter att ha fallit i vattnet, hår i droppande strån över ansiktet, med hängande axlar genom gatorna, drar bakom sig en trasig kvast, söndersliten av måsar, och har en klädnypa på näsan, medan hon bär, på långt utsträckt arm, en fet, surströmming-stinkande katt.
Någon av er som kan rita så bra, kan inte ni få ner det på papper?
+1

Bubblare rörande bästa scen:

Banditen till hjältinnan: - Vi måste skynda oss, kommer du!?
Hjältinnan till banditen: - Det är bara en sak jag måste göra först.
Banditen till hjältinnan: - Men, vadå!?!?!?

*Hjältinnan tar banditen i sina armar och kysser honom*

IcarusDream

Anti-populist
Re: Shadow of the Tree

Lite snabb Google Fu misslyckades att hitta nåt konkret om spelet. Vad är det och vad går det ut på?

RasmusL

Champion

IcarusDream said:
Lite snabb Google Fu misslyckades att hitta nåt konkret om spelet. Vad är det och vad går det ut på?
Det är ett spel i speltestfas som jag gjorts uppmärksam på av Han och som jag nu i helgen tog med upp till nordlandet.

A muddled mind will weaken the Fu within you. Lo, there it lieth!

http://semielgames.wordpress.com/

RasmusL

Champion

Du går dock miste om Hans grymmsnygga layoutade rollformulär, hör av dig till honom om du ska lira så bjuder han säkert!