fel med politik i rollspel... ibland...
skönt spel från USA förresten, jag skulle nog vilja spela det någon gång /images/icons/wink.gif, däremot håller jag med dig att politik kan vara helt fel ibland, det beror på hur man gör det i vilken setting osv, man kan ju inte direkt spela en som kan hela kapitalet i EON t.ex., det är helt fel faktiskt, det funkar inte med settingen. däremot så tycker jag att man kan blanda in politik i cyberpunkrollspel. Det hör helt enkelt till settingen att det ska vara politiskt. Däremot så kanske jag inte formulerade mig riktigt heller, det jag menar med spelet är inte att propagera för en form utav ideologi utan snarare handlar det om att visa på motsättningar i vårat samhälle och även i det "utopiska" samhället. folk tar ställning då helt enkelt, jag vill att folk tar ställning, jag vill att folk säger bl.a. sådana här saker till mig "men det där tycker jag bara är skit" eller "jag kan se vissa bitar här och där och faktiskt hålla med dig..." och "ja man kan väl säga att du helt enkelt är dum i huvet". jag blir glad ifall folk tycker till helt enkelt. /images/icons/smile.gif
det lät inte trevligt det där med kultkampanjen. Jag kan ju förstå hur du känner dig inför politik i rollspel, men min mening är inte att propagera för något snarare att göra ett fiktivt samhälle så hemskt som möjligt och göra ett spel av det, sedan är det så att jag vill inte bara göra en kul grej även ifall det är viktigt utan jag vill även att efter folk har spelat eller läst i spelet så vill jag att de tänker efter och funderar över det. jag är inte bara ute efter att skapa underhållning utan även att försöka få folk att tänka en gång till. sedan kan jag ju säga att antagligen kommer jag nog att färga spelet från två håll nämligen korporationerna och de som inte håller med korporationerna, det kommer inte bli någon förhärligande av någon sida utan snarare ge fakta svart på vitt om bägge och sedan får folk ta del av världen och bestämma vad de vill göra av den. jag skulle gärna vilja ha respons på detta, det skulle vara trevligt /images/icons/smile.gif