Nekromanti Kom med förslag på namn till min Mastiff

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag har äntligen bestämt mig för att köpa en engelsk mastiff, och ska snart höra mig för hos olika kennlar i Sverige.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KqjuhehZLpU"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/KqjuhehZLpU" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Jag och tjejen försöker nu komma på bra namn, och än så länge har vi bara blivit överrens om att Doris vore ett bra namn om vi väljer att köpa en tik. Jag kan tänka mig att döpa en hane till Goliat, men det förslaget föll inte i god jord.

Tänkte bara höra om ni har några bra förslag, så att vi får lite mer att välja mellan. Några riktlinjer är att namnet skall vara kort, och gärna innehålla bokstaven s eftersom hundar reagerar på den.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Storm/Storme
Sixten
Stig
Stanislaus
Streber
Severin
Smirnoff
Santander
Sambo
Sammet
Samuel

Brutus
Akilles
Herkules/Herakles
Odyssevs
Bryssel
Alabaster
Astor
Caesar
Ingo
Petrus
Krister
Rising
Asmodeus
Barbarossa
Mossad
Bosse

Räcker det? :gremsmile:

Storuggla

Champion
Åherregud, den kommer sitta ihjäl dig. Men okej, den ska såklart heta Samson eller Simson. För det är coola bibliska namn. Steiner hade väl vart tufft det med om det inte vart en massmördande nazist...

Storuggla, mordmordmord

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Tänk, Astor tänkte jag på också. Sen vill jag lägga till Hastur också.

Doris är ett toppennamn på en tik ja. :gremlaugh:

magoo

Hero
Ozzy heter en kompis hanhund och det är ett riktigt bra hundnamn, kort och hörbart.

Jag är mot människonamn på hundar, fast numera heter ju bäbisar vad som helst, så det finns förmodligen ett antal Karo i barnvagnarna.

Johan K

Gammal & dryg
Den dag jag, mot all förmodan, blir av med min pälsallergi så skulle jag döpa min hund till Sune eller Brutus.
Tiknamn så vette hundan.. =/

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Tanken är inte att jag ska ha den som knähund, men tack för tipsen! Samson är riktigt bra.

Till en tik vill jag föreslå: Cita (eller Sita, lite mer svenskt)
Till en hane: Rex, kanske lite klassiskt, men ett bra namn som passar på en så pass stark hund som en Mastiff.

Big Marco

Läskig
Vitulv said:
Tanken är inte att jag ska ha den som knähund, men tack för tipsen! Samson är riktigt bra.
Samson - den ende manliga svenska porrstjärnan som har ett namn man känner igen. ,-)