Tja, vissa av oss fixar inte särdeles mycket mer än så. För vissa av oss är det definitivt träning. Jag går inte med på din distinktion.cogitare said:Jag kanske är lite av en träningsfascist eller något men promenader till och från jobbet eller att man tar trappor istället för hiss ser jag INTE som träning utan som vardagsmotion.
Och jag snackar inte om promenader till/från jobbet. jag snackar promenader i allmänhet. Att man ser till att gå typ en fyrtio minuter extra per dag kan vara ett tillräckligt stort första steg.
Att träna 2-3 dagar i veckan, särskilt om du kräver att "träning" ska vara något man byter om och går iväg till, är imo helt orealistiskt eftersom det innebär ett alldeles för stort brott mot existerande livsrutiner. Bättre då att hitta något man varje dag kan ha som del av sin rutin.
Senare, när man fått bättre kondition, mer ork i allmänhet, etc - då kanske man kan övervinna sin lättja tillräckligt för att faktiskt träna kampsport eller något annat sådär specifikt. Men till en början kan det räcka ganska bra med sånt som inte kräver ombyte etc.