Jag har fått intrycket att 5E säljer riktigt bra i Sverige och att det är särskilt populärt bland yngre svenska rollspelare, alltså inte barn utan tonåringar och studenter typ.Men här i Sverige har väl aldrig D&D haft samma dominans som i resten av världen eller?
Det publiceras ju å andra sidan massor av intressanta moduler till befintliga titlar, och fantasygenren fortsätter vara typ 99,5% av alla faktiska rollspel som spelas där ute, så jag vet inte om "döende" kanske är lite att ta i.Är fantasygenren döende på så sätt att det bara är nya editions av tidigare titlar som ser dagens ljus?
Finns i butiker nu! Bland annat i vår egen.Vindsjäl är på väg till backare nu, snart i butiker?
Varken Järn, Fantasy! eller DoD 2016 känns särskilt levande. Fantasygenren är dock livskraftig ändå men jag upplever att mycket av det som känns intressant bryter genregränserna. Jag tänker till exempel på Hypertellurians som recenseras här.Tänker som @Ymir att det finns ju väldigt många svenska fantasyspel som det produceras material till. Svärdet sång, Kopparhavets Hjältar, Järn, Hjältarnas tid, Fantasy!, Drakar och demoner retro, Eon IV, Dimmor och borgar, Mörk Borg och Zanguina är några jag kan nämna på stående fot.
Det stämmer säkert, men även med det sagt finns det ju mycket att välja bland.Varken Järn, Fantasy! eller DoD 2016 känns särskilt levande.