Nekromanti Kommentarer om första varulvsspelet:

Johan K

Gammal & dryg
Re: Hur jag hade tänkt köra nästa spel:

Heh !
Trevligt med ett tema på spelet. Låter som en helskön idé !

Björn den gode

Swashbuckler
Äpplen och nåt stort vitt som inte är en frukt

Ok, tja alltså det var precis så här jag inte ville ha det :gremsmile:
Men men glass är ändå alltid glass så det är klart jag är med, men det här är fel fel fel. Så nu har jag sagt det, let the game begin.

Coffe_Kanon

Swordsman
Som sagt, Imorgon börjas det!

Så det kanske kan vara bra om en lista läggs upp där de som har anmält sig står med? Just in case, utifall att någon har glömt att anmäla sig.

Jag vill vara med! (tänkte bara tala om det en extra gång för att vara på den säkra sidan)

Ser fram emot omgång 2

Rising

Vila i frid
Re: Som sagt, Imorgon börjas det!

Jag fick just höra från den förtjusande magoo att hon vill vara med (det var i grevens minut, vill jag tillägga), så de deltagande äro:

Johan K
Orfeus
Herr Nils
Lindenius
Basenanji
Coffe_Kanon
hellzon
thark
Vicotnik
Arvidos
Marco Behrmann
Björn den Gode
krank
Nightowl
Andersson
flurtis
Johoohno
Anders Åstrand
magoo

19 spelare! Jag hoppas att ni alla ska få en rolig spelstund.

Det är till och med så att jag tycker synd om dem som åker ut i första rundan.

EDIT: Glömde Anders Åstrand.

Hellzon

Långsamma Vargen
Kommentar om det nya varulvsspelet.

Medan jag kommer ihåg det: Herre Jesus på en hoppstylta vad lång den nya tråden blev bara på en dag. Börjar gå segt att ladda. Skulle vilja föreslå en hypotetisk tredje spelomgång delas upp i en helt egen tråd per dag. Även om det är ballt med trådar på 500 inlägg. :gremsmile:

(Fast det kanske blir spam-mässigt i OT-forumet. Hoppas det hintade PbP-forumet kommer snart.)

Rising

Vila i frid
Moderatorer; kom och hjälp:

Jag har redan pratat lite med Dimfrost. Han gillade inte riktigt att vi flyttat till Övriga Spel, eftersom det mest ska hållas diskussioner -om- spel där, och inte faktiska forumsspel.

Givetvis hör inte trådarna hemma någonstans i nuläget, men det viktiga är ju att vi gör det bästa av situationen. För min del får man gärna flytta den aktuella tråden var som helst, jag har den ändå bokmärkt (och den är väldigt lätt att hitta via Inloggade eller Senaste Inlägg). En viktigare fråga är huruvida vi har tillåtelse att dela upp varje dag i separata trådar. Såväl superlånga trådar som att ha en massa olika trådar skräpar ned forumet på två olika sätt. Och om vi väl skulle börja dela upp dragen i olika trådar så skulle inte moderatorerna sedan kunna sätta ihop dem om de ogillade initiativet.

Därför frågar jag moderatorerna om råd. De får bestämma vad som verkar bäst att göra. Se det här som en generalrepition inför de situationer som kommer uppstå på PBF-avdelningen. Det modus operandi ni föreslår borde kanske in i forumsreglerna för det nya forumet också. Bara ett tips.

---

Jag älskar spelomgången så här långt, förresten. Kan tyvärr inte kommentera på de saker jag gillar, men jag hoppas ni också märker att det finns mer att prata om och diskutera kring redan under den första dagen. Jag har skrattat högt framför datorn och bitit på naglarna flera gånger redan.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Moderatorer; kom och hjälp:

Varför inte göra ett nytt forum som heter "forumspel", dvs ett där man inte snackar spel utan faktiskt spelar? Såtillvida inte wrnus varulvspelstrend bara håller i två veckor till för att sedan dö ut. Men om ni tror att detta är något som kommer att hålla i sig vore det nog en bra idé.

/Anders

Rickard

Urverk speldesign

Varför inte göra ett nytt forum som heter "forumspel", dvs ett där man inte snackar spel utan faktiskt spelar? Såtillvida inte wrnus varulvspelstrend bara håller i två veckor till för att sedan dö ut. Men om ni tror att detta är något som kommer att hålla i sig vore det nog en bra idé.
Där kan man också baka in World of Warcraft-forumet. Vi har tidigare haft Blood Bowl-liga på forumet (som det förvisso inte hände något med - ingen ville ta hand om det), en Diablo-klan och en del samberättartrådar som gått hade kunnat placerats där.

I viss mån kan man kanske använda Krönikeforumet för detta.

/Han som gillar att Krönikeforumet är ständigt uppdaterad

Rising

Vila i frid

Dude, en PBF-avdelning har varit på väg i mer än ett år. Det är på väg.

Det finns ett par administrativa grejer som fortfarande diskuteras och undersöks, dock. Vissa finesser man skulle velat ha går inte att implementera i det nuvarande forumssystemet, exempelvis.

Men det är alltså på gång, och har varit på gång ända sedan... tja, förmodligen ända sedan Faëpolis.