Trasapa said:
Menar du alltså att all kommentarverksamhet är rasistisk vålds propaganda?
Det har jag inte skrivit, så ovanstående tänker jag inte ens låtsas som att jag tycker att det är vettigt nog att besvara.
Trasapa said:
Jag är väl själv inte lika känslig utan besitter ett inneboende filter varvid jag sållar bort sådant som jag anser vara skräp och läser sådant som jag finner stimulerande. Detta val är mig nu fråntaget däremot.
Alla är inte du. Jag har också all förståelse i världen för att till exempel Aftonbladet inte är intresserade av att anpassa sin site efter dig som individ.
Kort sagt; "jag klarar minsann av..." är ett skitargument.
Trasapa said:
Att "ge" packet en officiell kanal? Ingen har gett dem något utan de har startat en egen sida där de tar upp saker som de finner viktiga(avpixlat) eller startat ett forum öppen för all möjlig diskussion(flashback).
Ingen tvingar dig att surfa dit och läsa, det är fullständigt frivilligt. Men vill du surfa in dit och vädra din aversion mot deras respektive verksamhet så är du högst välkommen att göra just det, för det är vad yttrandefrihet och demokrati handlar om, att kunna framföra sina åsikter utan att utesluta motåsikter. Något inte många andra "officiella" sidor kan skryta med.
När det handlar om att dränka varje vettig, insatt åsikt i en massa inskränkt, oinsatt skit är det inget att skryta med.
Med "ge kanal" menade jag såklart till exempel Aftonbladets kommentarsfält. För oavsett vad artikeln handlar om så dränks den snabbt i en kör av okunniga, inskränkta, främlingsfientliga nollor. Framför allt, såklart, om den handlar om något som ens litegrann handlar om invandring.
Och d¨å tycker jag att det är helt rätt av AB att stänga kommentarerna - eftersom det kommentarerna blir är megafoner för idioter.
Trasapa said:
Om ingen gav dem uppmärksamhet skulle de väl sannolikt försvinna rätt fort i internetbruset. Att vika sig är snarare när vi inskränker på våra egna rättigheter för att sätta åt en minoritetsgrupp idioter. Dessa idioter har då lyckats i att tysta våra röster medans deras egna sidor fortfarande är öppen. 1-0.
Att ha öppet kommentarsfält är att ge dem både utrymme och uppmärksamhet.
Det är ingen "rättighet" att kommentera på artiklar på Aftonbladet.
Trasapa said:
Och ska vi verkligen behöva censurera oss själva på kuppen?
Självcensur är en självklar del av varje konstruktivt, civiliserat samtal. Självcensur är en viktig del i en människas personliga utveckling; att man väljer sina ord och att man faktiskt inte bör säga precis vad som helst av respekt för andra människor.
Trasapa said:
Stereotyp much? Alla kommentarer på AB är våldspropaganda, alla SD-röstare är arbetslösa idioter.
För att citera Monty Python:
The last scene was interesting from the point of view of a professional logician because it contained a number of logical fallacies; that is, invalid propositional constructions and syllogistic forms, of the type so often committed by my wife. "All wood burns," states Sir Bedevere. "Therefore," he concludes, "all that burns is wood." This is, of course, pure bullshit. Universal affirmatives can only be partially converted: all of Alma Cogan is dead, but only some of the class of dead people are Alma Cogan. "Oh yes," one would think.
Eller alltså. Det här är två olika uttalanden:
"Många arbetslösa sverigedemokrater är idioter och skriver Aftonbladet"
"Alla som är Sverigedemokrater är arbetslösa idioter"
Det första uttalandet säger inte ett skvatt om hur stor del av den sverigedemokratiska skaran som är arbetslösa. Eller ens hur många av dem som är idioter.
Trasapa said:
Du inser att du idiotförklarar säkerligen 20% av den svenska befolkningen(siffran idioter är klart högre enligt mig)?
Röstar man på SD är man antingen främlingsfientlig, eller så har man gått på ljuget om att de inte skulle vara främlingsfientliga. Jag är medveten om att ytterst få själva placerar sig i den första gruppen.
Jag har inga problem med att idiotförklara sverigedemokrater. Det betyder inte att alla som
röstar på sagda parti är idioter. Däremot hävdar jag bestämt att man i så fall
röstar på idioter. Dåligt pålästa, främlingsfientliga lögnhalsar som sprider rasistisk dynga.
Tack och lov är det ganska många som inte går på den rasistiska dyngan och därmed också väljer att inte rösta på idioterna. Om 20% röstar sverigedemokratiskt har landet ett enormt problem. Dels behöver våra elever uppenbarligen lära sig mer om kritisk granskning och källkritik. Dels är uppenbarligen klyftorna alldeles för höga (statistiskt sett är det mestadels folk som har det dåligt som röstar på SD eller andra rasistiska partier). Och slutligen behöver vi verkligen göra något åt hur vi uppfostrar våra unga, vad vår kultur säger om olika grupper och om empati.