Nekromanti Kommunikation

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Sitter just ´på PSYK-veckan där vi lär oss massor om kommunikation och gruppdynamik. DEt går absolut itne att återge här men det handlar om värderingar, beteenden, avsikter, ja och nej känslor,, att agera och reflektera med mera med mera.

För er som vill skapa komplexa karaktärer och kanske dessutom skapa mer komplexa äventyr kan jag rekommendera att gå till ert bibliotek och låna ett par böcker om detta. Jag tror att ni kan få en helt ny syn på hur man kan skapa karaktärer/äventyr. Förmodligen lägger jag ut något om detta på Starchallenge hemsida vid tillfälle.

Lindenius

Swashbuckler
Sitter just ´på PSYK-veckan där vi lär oss massor om kommunikation och gruppdynamik. DEt går absolut itne att återge här men det handlar om värderingar, beteenden, avsikter, ja och nej känslor,, att agera och reflektera med mera med mera.

För er som vill skapa komplexa karaktärer och kanske dessutom skapa mer komplexa äventyr kan jag rekommendera att gå till ert bibliotek och låna ett par böcker om detta.

Ehhh... du bör nog vara mer specifik än "låna ett par böcker". Vilka av de tusentals böcker om kommunikation vill du jag ska kolla på?
Kommunikationsteorier?
Organisationskommunikation?
Medier?
Samtalsteorier?

//erik. brukar plåga sina studenter på samma sätt :gremelak:

Johan K

Gammal & dryg
Mycket intressant är det !!

Sådant är ju klart intressant ja !!
Har läst lite sådant åxå & det kalrt användbart till skapa rollsepersoner !!

/ Johan K, som ska testa millenium idag !

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Sorry ingen aning just nu. Var och en får väl välja själva. Vi har inga böcker bara två föreläsare från framtidens team. De är apbra. Jag orkar inte ens tänka efter 4 dagars 8 timmars föreläsningar och 2 timmar hemsidajidder (med massa strul) och därpå 1 1/2 timme shooto och bums i säng för att gå upp till exakt samma dag. Ursäkta. Återkommer i ämnet.

Rickard

Urverk speldesign
"Vilka av de tusentals böcker om kommunikation vill du jag ska kolla på?"
Tja.. Om det är gruppdynamik som du kan dra nytta av i rollspel så kan jag inte föreslå Grupputveckling av Arne Maltén (ISBN: 91-44-35281-6) som handlar om tala med varandra, olika sorters (projekt)grupper, hur man kan utföra projekt och hur man ser när en människa håller på att bryta samman.. Varken den eller Projektledaren av Wendy Briner, Michael Geddes och Colin Hastings (ISBN: 91-7738-498-9) som jag läste i kursen Projekt- och Gruppdynamik kan tänkas använda till något vettigt inom rollspel.. Kanske några sidor på sin höjd..

Däremot kan jag tipsa om Relationsanpassad kommunikation av Mikael Ohlsson (ISBN: 91-87744-11-2) som jag nämnde när jag skrev om min "artikel" om kinetik.. Den boken ökade dessutom på min självinsikt något enormt så den är nog bland bland de bästa människobeteendeböcker jag läst..

Sedan håller jag på att läser Användargränssnitt just nu vilket innebär typ kognitiv psykologi och användbarhet, men de kunskaperna tänker jag berätta om på Mutant-forumet någon gång i framtiden..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som med detta inlägg ville påpeka att alla kommunikationsböcker inte är bra ur rollspelssynpunkt