Nekromanti Komplement till EON

The_shadow

Warrior
jag har nu lirat EON i ca 3 år, jag tycker det är ett underbart rollspel och gillar även systemet.
nu undrar jag vad ni rekomenderar för rollspel som komplement till detta, det skall vara mer "Nutid". kanske är neotech 2 ett vettigt komplement?

Rising

Vila i frid
Personligen tycker jag att det mest lämpliga komplementet till Eon-spelande är rabies, lobotomi, galna kosjukan och att spela My Little Pony:RPG som solospel med anthraxkuvert och örfilar som handouts.

Men om du nu gillar det så är Neotech 2 ett ypperligt komplement. Du skulle också kunna titta på GURPS vilket har skapats med ungefär samma mått av ungdomlig skaparglädje, entusiasm och sprudlande påhittighet som Eon.

Aj! AAAJ!! Vem kastade den där? Va? ... Du! Du där! Tiraken bakom damen med den höga hatten, ja just du, ja! Kom upp här så gör vi upp som män!

... huuuh... du såg mindre ut i folkmängden... Tja, när ja sa att vi skulle "göra upp" så menade jag förstås i ett fredligt parti sax, sten och påse. *harkel* Ett... två... TRE!

...

Hur var det nu, stenen trasade sönder påsen, va?

...

Nähä... Bäst av tre, då? Åkej; ett, två, TRE!

...

App app app, det här är inte påsen, det här är plåten, ser du inte att jag har tummen uppåt? Plåten är fullständigt klippsäker, förstår du! Ha ha, just det... Aaj AAAJ!!! Okejokejokejdetvarpåsenpåsenpåsenpåsen! Släpp min tumme nu!

...

Ouuw... Nä nä, vänta, först till tre sade vi!

...

/Rising
som inte kunde vara allvarlig när han väl börjat flamsa. Men skämt åsido, köp Neotech du. Det är ett bra spel och inte ett alltför långt steg från Eon. Annars skulle jag rekommendera ett skräckrollspel eller något väldigt annorlunda, såsom Changeling, men om du bara ville byta miljöer så är Neotech 2 ett bra val.

Storuggla

Champion
Det är humor [NT]

Det är humor, humor och vår i luften. För övrigt rekommenderar jag mangan och animen Great Teacher Onizuka, GTO. Tummen upp. Old school.

Storuggla, diggar stensaxpåse