Simon
Swashbuckler
Jag och några till har börjat spela Mutant - år noll. Det är skoj.
Men jag får nervösa tics i hela hjärnan när stridssystemet vill separera mellan att anfalla och parera i närstrid, som om man inte gjorde både och samtidigt i en rejäl fajt. Så vi prövade oss fram med ett slags motståndsslag där båda i typsituationen slår Slåss. Den som lyckas gör vapenskada på den andre, och som bonuseffekter kan man välja att öka skadan man gör med ett eller att sänka skadan man tar med ett. Men slåss man så är risken stor att man gör illa sig.
I ett annat läge, när en i fajten vill bryta sig loss och fly, slog vi Slåss mot Fly, där varje lyckad tärning för fly tar bort en lyckad tärning för slåss. Överblivna Slåss-träffar gör skada.
Några tankar?
Men jag får nervösa tics i hela hjärnan när stridssystemet vill separera mellan att anfalla och parera i närstrid, som om man inte gjorde både och samtidigt i en rejäl fajt. Så vi prövade oss fram med ett slags motståndsslag där båda i typsituationen slår Slåss. Den som lyckas gör vapenskada på den andre, och som bonuseffekter kan man välja att öka skadan man gör med ett eller att sänka skadan man tar med ett. Men slåss man så är risken stor att man gör illa sig.
I ett annat läge, när en i fajten vill bryta sig loss och fly, slog vi Slåss mot Fly, där varje lyckad tärning för fly tar bort en lyckad tärning för slåss. Överblivna Slåss-träffar gör skada.
Några tankar?