Konrad Konvalj
Myrmidon
Krönikeformet är lite tomt så jag tänkte posta oredigerade sms som jag skickar ut till min pöbel efter varje lir omgång. Vi spelar torsdagar så krönikan skrivs allt som oftast ur röven strax efter midnatt eller väldigt tidigt på morgonen runt 06.00. Formatet sms-krönika är jävligt soft och det ger pöbel som missat en liromgång en liten hint om vad som hände då de var borta. För en utomstående kommer troligen krönikan inte säga just någonting, men vad gör det.
Vi lirar just nu nått eget hopkok alá Konkel Kanalj. Det är mycket intriger i någon form av lowfantasy miljö. Regelbasen är någon konstig variant av Numenera+Friform+Kånkel. Du dör av en dolk i strupen, du riskerar att dö av en pil i magen och du bör tänka före du agerar.
Torsdagsmys 1
Vi lirar just nu nått eget hopkok alá Konkel Kanalj. Det är mycket intriger i någon form av lowfantasy miljö. Regelbasen är någon konstig variant av Numenera+Friform+Kånkel. Du dör av en dolk i strupen, du riskerar att dö av en pil i magen och du bör tänka före du agerar.
Torsdagsmys 1
Fikongruppen växer sig mäktigare, vinet flödar och poesins humanitära stämma klingar gott. Konstnärs "yrket" får ta emot mycket skit från lotsmäster och tvivel från tjänstemannayrken men är ändå det som för gruppen samman. Paragrafer och pappersarbete skall få iväg en tavla, list och mygel, kanske till och med brott skall lösa en gnagande fråga? Sjukskrivning, dans och auktoritära glasskulsskinkor kommer bli en bra lösning för att i en förlängning hitta den svarta hägern.