Med anledning av tidigare trådar som handlar om konsekvenser istället för dödsfall tänkte jag lyfta frågan med förhoppning om mer specifika tips på icke dödlig utgång.
Tjavva får inte läsa den här tråden... <.<
Tjavva får inte läsa den här tråden... <.<
För närvarande är mina rollspelares rollpersoner instängda i ett utrymme under mark. Sabbath har samlat på sig en stor mängd dynamit här nere. Två av dessa har dött i strid mot rollpersonerna och två andra har gett upp och tillfångatagits. Rollpersonerna har precis upptäckt att ett gäng elaka ratkins hittat dem. Rollpersonerna har barrikaderat sig inne i rummet med dynamiten. Tiotalet varråttor befinner sig ute i tunneln och vill in till rollpersonerna för att, antar vi, slakta dem och suga märgen ur deras ben.
Det finns två vägar att välja i rummet de befinner sig i, tunnlar för arbetsfolk som arbetat med byggnationen av tunnelbanesystemet under London (tänk Harry Potter-lokomotiv och design på tunnlarna). Men skitsamma, vi förutsätter att strid uppstår. Jag behöver konsekvenser som inte är med dödlig utgång men som ändå är kännbara för karaktärerna. Idea-blast me.
Det finns två vägar att välja i rummet de befinner sig i, tunnlar för arbetsfolk som arbetat med byggnationen av tunnelbanesystemet under London (tänk Harry Potter-lokomotiv och design på tunnlarna). Men skitsamma, vi förutsätter att strid uppstår. Jag behöver konsekvenser som inte är med dödlig utgång men som ändå är kännbara för karaktärerna. Idea-blast me.