Nekromanti Konstiga saker folk sagt om dig

Quadrante

Grisbonde
Lägg av...

Typ något sånt här:

"lägg av med den där jesusgrejen och slappna av du behöver inte vara sektledare"

(var på väg in på krogen ... vaför? ??)

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag kan inte ge något direkt citat, men en gång för många år sedan var det en expedit på SF-bokhandeln som absolut vägrade tro på att jag var den mångpublicerade rollspelskonstruktören. Han var övertygad om att jag fejkade. Det kändes väldigt konstigt.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Det får du nog se som en komplimang. Vitsen med att vara en legendarisk person är ju att man är en legend. Och legender träffar man ju inte i butiken, eller hur? :gremwink:

Vilket långsökt får mig att tänka på dedikeringen i "Sagor för barn över 18 år":

<center>Denna bok tillägnas
FARBROR KUNGEN
som genom sin blotta existens bevisar
att vi lever i ett sagoland.</center>

Dewil

Organ

Out of time, out of mind
Jag kan inte ge något direkt citat, men en gång för många år sedan var det en expedit på SF-bokhandeln som absolut vägrade tro på att jag var den mångpublicerade rollspelskonstruktören. Han var övertygad om att jag fejkade. Det kändes väldigt konstigt.
Bisarrt! Hur gick det till? Stegade du in i butiken och sa:

Anders Blixt - Tjena, det är jag som är Anders Blixt.
Expedit - Vadå, DEN Anders Blixt eller?
Anders Blixt - Ja.
Expedit - Äh, glöm det tönt! Trodde du verkligen att jag skulle gå på den enkla?

/Anders

Rosen

Myrmidon
När jag hade varit på ett jobb i ett par månader var det en kille som visade sig vara rollspelare när han fick syn på långtråkigt-gruppmöte-klottret i mitt anteckningsblock, och utbrast "Jaha - du har aldrig sagt att du var DEN Åke Rosenius!"

Ja, det är ju ett oerhört vanligt namn...

--
Åke

Troberg

Sinister eater
Bisarrt! Hur gick det till? Stegade du in i butiken och sa:
Antagligen. De tror aldrig att jag är Anders Blixt. (Skojar bara, jag stjäl inte identiteter.)

Jag mötte för ett tag sedan en person som undrade om jag var Dogma-Troberg, annars har jag inte råkat ut för så underhållande omdömen. Det bästa jag hört är att jag några gånger blivit beskriven som "osannolik".

Dilandau

Myrmidon
Det får du nog se som en komplimang. Vitsen med att vara en legendarisk person är ju att man är en legend. Och legender träffar man ju inte i butiken, eller hur?
Exakt. En "legend" är väl per definition död (och gärna en katolsk helgonberättlese)?

Organ

Out of time, out of mind
Det får du nog se som en komplimang. Vitsen med att vara en legendarisk person är ju att man är en legend. Och legender träffar man ju inte i butiken, eller hur?
Kanske dags att göra ett tillägg till ett välkänt Fantomen-ordspråk: "Iband så vandrar Fantomen på stadens gator som en vanlig man, så även Anders Blixt". :gremgrin:

Undrar om det finns det några rena Anders Blixt-ordspråk? Hmmm....

"När Anders Blixt skriver rollspelsmaterial då darrar Wizards of the Coast."
"När Anders Blixt gör inlägg på wrnu då läser man."
"Anders Blixt har styrkan hos tio Gary Gygax" (Fast det kanske inte är så mycket att skryta med.) :gremtongue:

Nån som kommer på några fler? :gremcool:

/Anders

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Kort sammanfattning: Jag fällde en initierad kommentar om en Äspelsprodukt. Fick en en "hur vet du det?"-kommentar. Jag sade mitt namn och blev misstrodd. En kompis som stod bredvid bekräftade min identitet. Då godtog expediten sanningen.

magoo

Hero
Du var inte möjligen i Linköping?
Nej, men jag skulle gärna åka dit. Detta utspelade sig i Umeå, där vi har flera jakt-fiske-datorbutiker. Så en vapen-begagnad serietidningsbutik kanske går att kombinera?

N6X

Veteran
viserligen inte sagt till mig men:"asså, du är bara för många" sagt till en person som vad jag vet inte har flera personligheter...